مجاری تامین مالی «حمایت از اشتغال» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد
جزئیاتی از لایحه بودجه سال ۱۴۰۳؛

مجاری تامین مالی «حمایت از اشتغال» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد

موضوع حمایت از اشتغال و بهره وری یکی از محورهایی است که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ بدان پرداخته شده و مجاری تامین مالی این موضوع در بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تعیین شده است.

تبصره ۲ مربوط به لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، مربوط به حمایت از اشتغال است. بر اساس مفاد ماده (۶) قانون برنامه هفتم توسعه، به منظور حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی، حمایت از مشاغل خرد، خانگی و کارگاه‌های خرد و کوچک، بازسازی و نوسازی ظرفیت‌های تولیدی، منابع مالی موضوع این تبصره از بخش‌های مختلف تامین می‌شود.

منابع مالی برای حساب ملی پیشرفت و عدالت که نزد خزانه‌داری کل کشور به نام وزارت امور اقتصادی و دارایی افتتاح شده است. مبلغ ۳۱ همت از محل ردیف این ذیربط مندرج در جدول شماره ۹ (این جدول مربوط به برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه است) تامین می‌شود.

بخش دیگر از این منابع از طریق باقیمانده مبلغ مندرج در ردیف‌های ۲۸ و ۲۶ مصارف جدول تبصره ۱۴ قانون بودجه سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ (حمایت از تولید و اشتغال) تامین می‌شود.

بازگشتی اصل و فرع منابع بند الف تبصره ۱۸ قوانین بودجه سنوات گذشته کل کشور، منابع بازگشتی بند و تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، مانده و بازگشتی منابع مالی تسهیلات موضوع قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی مصوب سال ۱۳۹۶ و مانده حساب ملی پیشرفت و عدالت تامین می‌شود.

علاوه بر آن، منابع مالی حساب استانی پیشرفت و عدالت نزد خزانه‌داری کل کشور به نام وزارت امور اقتصاد و دارایی در استان‌ها مربوط به این شرح تامین می‌شود: ۱۰۰ همت (یک میلیون میلیارد ریال) تسهیلات قرض‌الحسنه از محل منابع بانکی، ۵ واحد درصد از ۱۵ درصد منابع موضوع سهم استان از حقوق دولتی معادن، ۳۰ درصد از منابع مالی حاصل از مازاد تحقق درآمدهای استانی و نیز مانده حساب‌های استانی پیشرفت و عدالت.

به گزارش ایرنا، بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مشتمل بر ۷ فصل شامل احکام سقف منابع، سقف درآمد و تراز عملیاتی سقف واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، سقف واگذاری دارایی‌های مالی، منابع هدفمندسازی یارانه‌ها و مفروضات پیش‌بینی منابع و مصارف بودجه، منتشر شد.

منابع عمومی دولت در لایحه بودجه با رشد ۱۶.۷ درصدی به ۲۴۲۹ هزار میلیارد تومان و درآمدهای پایدار نیز با رشد ۴۱.۹درصدی به ۱۴۹۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

کد خبر: ۲۵۷٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha