۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
برگزاری تجمع ضد اسرائیلی مقابل شرکت نفت انگلیس

برگزاری تجمع ضد اسرائیلی مقابل شرکت نفت انگلیس

فعالان ضد صهیونیستی امروز دوشنبه در اعتراض به نقش شرکت نفت انگلیس (بریتیش پترولیوم) در حمایت از کشتار فلسطینیان، مقابل ساختمان این شرکت تجمع کردند.

به گزارش بازار، شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی با سردادن شعارهایی شرکت بی‌پی را به حمایت از نسل کشی در غزه متهم کردند. معترضان درحالی که کارکنان این شرکت تلاش می‌کردند وارد ساختمان شوند فریاد می‌زدند «پول‌های شما به خون مردم فلسطین آغشته است».

حامیان فلسطین تاکنون چندین تظاهرات ضد اسرائیلی گسترده در پایتخت و شهرهای مختلف انگلیس برگزار کرده و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده‌اند. شنبه پیش هزاران نفر از اقشار مختلف مردم برای ششمین هفته متوالی در شهرهای مختلف انگلیس تظاهرات کرده و خواستار برقراری‌ آتش‌بس فوری در غزه شدند.

جمعه پیش هم هزاران نفر از دانش‌آموزان سراسر انگلیس به‌نشانه اعتراض علیه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی و برای اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین، کلاس‌های درس خود را رها کرده و دست به تظاهرات زدند. جوانان در این تحرکات اعتراضی ضمن حمایت از آتش‌بس فوری در غزه تاکید کردند که رهبران احزاب سیاسی انگلیس نماینده دیدگاه آن‌ها در قبال تحولات فلسطین نیستند.

طبق برنامه اعلام شده حامیان فلسطین قصد دارند تا شنبه آتی راهپیمایی متمرکزی را در لندن برگزار کنند که پیش‌بینی می‌شود مانند ۲ هفته پیش، با مشارکت بالایی مواجه شود.

آمارها نشان می‌دهد که ۸۰ درصد از مردم انگلیس حامی آتش‌بس فوری در غزه هستند. این درحالیست که نمایندگان پارلمان این کشور که باید عقاید مردم را نمایندگی کنند، چهارشنبه گذشته به طرح پیشنهادی یکی از احزاب سیاسی این کشور درباره برقراری آتش‌بس در غزه رای موافق ندادند.

رهبران سیاسی انگلیس از آغاز جنگ غزه با چشم‌پوشی از کشتار فلسطینیان، حمایت تمام عیار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده است. دولت ریشی سوناک برخلاف فراخوان سازمان ملل متحد مخالف برقراری آتش‌بس دائمی در غزه است و چنین طرحی را به نفع گروه‌های مقاومت فلسطینی می‌داند.

رژیم صهیونیستی نیز در سایه حمایت لندن و کاخ سفید به حملات خود علیه غزه ادامه داده و تاکید دارد که پایان جنگ در دستور کار این رژیم نیست. بر اساس آخرین گزارش‌ها تاکنون ۱۲ هزار و ۳۰۰ فلسطینی طی ۴۳ روز گذشته به شهادت رسیده‌ که از این میزان پنج هزار نفر کودک و سه هزار نفر زن بوده‌اند.

کد خبر: ۲۵۶٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha