اصناف بازوان جهاد کشاورزی در بازار مواد غذایی هستند
رییس اتاق اصناف ایران:

اصناف بازوان جهاد کشاورزی در بازار مواد غذایی هستند

صفایی، رییس اتاق اصناف ایران گفت: اصناف بازوان وزارت جهاد کشاورزی در توزیع کالا و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی هستند.

به گزارش بازار، مجتبی صفایی در نشست هم اندیشی روسای اتاق های اصناف و امضای تفاهمنامه «شفاف‌سازی و روان‌سازی نظام توزیع و روزآمدسازی شیوه‌های نظارت بر بازار» با حضور وزیر جهاد کشاورزی تصریح‌کرد: اصلاح قانون نظام صنفی حق خانواده اصناف است و ما در رایزنی با مجلس پیگیر مطالبات اصناف هستیم.

وی بیان‌داشت: در همین راستا نیز دغدغه‌های اصناف درباره بازرسی‌های موازی به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شد و از امروز در توافقنامه‌ای با این وزارتخانه در بخش بازرسی‌ها کمک خواهیم کرد.

رییس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: اکنون ما در شرایط سخت تحریم‌ها هستیم، با این حال باید تلاش کنیم تا کالا به وفور و ارزان به دست مصرف‌کننده برسد.

وی ادامه‌داد: در این مسیر با افرادی که در حلقه تامین تا توزیع خللی ایجاد کنند نیز باید برخورد قانونی شود. اما این بازرسی‌ها نباید به طور موازی و مکرر انجام شود زیرا در این صورت به کسب و کار اصناف خدشه وارد می‌کند.

به گفته صفایی، اساس این تفاهم‌نامه استفاده از شبکه مویرگی اصناف در بخش توزیع است. از امروز اصناف ثابت خواهند کرد که در بخش توزیع در کشور مشکلی وجود نخواهد داشت، همان‌طور که در دوران شیوع ویروس کرونا بر خلاف بسیاری از کشورهای دنیا، هیچ خللی در روند توزیع کالا وجود نداشت.

این نشست با حضور «محمدعلی نیکبخت» وزیر جهاد کشاورزی، «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و «غلامعلی مهدوی» دبیر هیات عالی نظارت بر واحدهای صنفی برگزار شد.

کد خبر: ۲۵۶٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha