۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
وعده ایجاد سالانه یک میلیون شغل محقق شد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

وعده ایجاد سالانه یک میلیون شغل محقق شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای صحت سنجی فرصت‌های شغلی ایجاد شده از ۴ روش مختلف گفت: معدل صحت‌سنجی ما موید ایجاد بیش از یک میلیون فرصت شغلی در سال است.

به گزارش بازار، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز (دوشنبه) در بازدید از مرکز تماس اشتغال کشور گفت: امروز در بازدید از مرکز رصد و پایش اشتغال کشور جوانان فعالی را دیدم که کارهای خوبی را آغاز کرده‌اند اما کافی نیست.

وی افزود: اشتغال حق آحاد مردم است. یکی از حقوق اساسی و تضمین شده آحاد مختلف جامعه بسترسازی برای اشتغال است. اشتغال آرامبخش زندگی خانوادگی و تشخص‌آور است. یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم بحث کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال است. رئیس جمهور در بدو آغاز به کار خود، ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی را تبیین کرد که بالغ بر یک میلیون شغل به صورت سنواتی ایجاد شده است. همکاری تنگاتنگ میان معاونت اشتغال وزارت تعاون و اپراتور رایتل برقرار است، تا صحت‌سنجی فرصت‌های شغلی ایجاد شده از بسترهای مختلف مورد بررسی قرار بگیرد.

مرتضوی تاکید کرد: این رصد به ۴ شیوه انجام می‌شود. قدم نخست خوداظهاری است که توسط دستگاه‌های مختلف صورت می‌گیرد. قدم‌های بعدی نظارت پیامکی، ارتباط تلفنی و نظارت میدانی هستند. معدل صحت‌سنجی ما موید ایجاد بیش از یک میلیون فرصت شغلی در سال است که سایر مراکز نیز بر صحت این آمار تاکید کرده‌اند. بر اساس گزارش رسمی مرکز آمار در بهار ۱۴۰۲ نسبت به بهار ۱۴۰۱، تعداد ۹۰۷ هزار فرصت شغلی خالص ایجاد شده که به رشد اقتصادی کشور کمک کرده است.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار رسمی بعد از یک دهه رکورد به رشد اقتصادی ۴ درصد رسیده‌ایم و گزاره‌ها حکایت از این دارد که نرخ بیکاری در تابستان ۱۴۰۲ وارد کانال هفت درصد شده که این برای ما خوشحال کننده است و به همین سبک ادامه پیدا خواهد کرد.

کد خبر: ۲۵۶٬۶۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha