۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
امکان پوشش بیمه رانندگان تاکسی های اینترنتی فراهم شد
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور؛

امکان پوشش بیمه رانندگان تاکسی های اینترنتی فراهم شد

نمایندگان مردم در مجلس با امکان بهره مندی رانندگان تاکسی های اینترنتی از مزایای بیمه تامین اجتماعی موافقت کردند.

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۲۸ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند (ج) اصلاحی ماده ۲۹ این لایحه با ۱۸۸ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۱ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

محمدرضا صباغیان بافقی در مخالفت با این بند گفت: هم اکنون این سوال از نماینده دولت مطرح می شود که مگر در شرایط کنونی رانندگان مذکور نمی توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند و آیا این قانون وجود ندارد؟ این مصوبه چه تفاوتی با وضعیت موجود خواهد داشت؟

علی بابایی کارنامی نیز در موافقت با بند مذکور یادآور شد: متاسفانه این رانندگان نمی توانند در ساختار تامین اجتماعی بیمه شوند، ضمن اینکه خبرنگاران نیز با این مشکل مواجهند و ای کاش در این بند به آنها نیز اشاره می شد.

وی در ادامه به عنوان رئیس فراکسیون کارگری مجلس نسبت به ضرورت توجه دولت به تسریع روند پوشش بیمه کارگران ساختمانی متذکر شد.

و اما رئیس سازمان برنامه و بودجه به عنوان نماینده دولت تصریح کرد: این رانندگان یک گروه از شاغلان هستند که همچون اسنپ و تپسی در سکوهای مجازی فعالیت می کنند و امکان پوشش بیمه ای ندارند، کما اینکه ۳۰۰ هزار نفر با این مشکل مواجهند، بنابراین ما در قالب این مصوبه اجازه می دهیم که آنها به عنوان خویش فرما تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

براساس این بند اصلاحی؛ ارائه دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکو (پلتفرم) های مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه نمودن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند. آئین نامه اجرائی موضوع این بند به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حداکثر ظرف سه ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

همچنین در ادامه نمایندگان با حذف بندهای (چ) و (ح) این ماده نیز موافقت کردند.

کد خبر: ۲۵۶٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha