۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
تعرفه ترجیحی بین ایران و آذربایجان عملیاتی شود
رییس اتاق مشترک ایران و آذربایجان:

تعرفه ترجیحی بین ایران و آذربایجان عملیاتی شود

اردبیل- پیرموذن، رییس اتاق مشترک ایران و آذربایجان گفت: تفاهمنامه امضا شده بین ایران و آذربایجان در اعمال تعرفه ترجیحی بین تجار و بازرگانان باید به سرعت عملیاتی و اجرایی شود.

حسین پیرمؤذن در حاشیه نشست مشترک با سفیر جمهوری آذربایجان به خبرنگار بازار گفت: ۲۸۳ کیلومتر مرز مشترک با آذربایجان در استان اردبیل وجود دارد و ما نتوانستیم از ظرفیت گمرک بیله سوار و نقش تأثیرگذار آن در تبادلات مرزی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: بر اساس تفاهمنامه امضا شده بین مسئولان ۲ کشور و کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان باید هر چه سریعتر تعرفه های ترجیحی اعمال و توسعه گمرک بیله سوار انجام شود.

رییس اتاق مشترک ایران و آذربایجان ضرورت تسهیل در تردد مسافران بین ۲ کشور را یادآور شد و گفت: در کنار این امر، ضرورت دارد هر چه سریعتر شاهد اجرایی شدن بندر خشک و همچنین تسهیل گری در حوزه تجارت خارجی با جمهوری آذربایجان باشیم.

پیرمؤذن به نشست اخیر رؤسای جمهور ایران و آذربایجان در تاش‌کند اشاره کرد و افزود: در این دیدار بر تقویت روابط ایران و آذربایجان به دور از هرگونه مسائل حاشیه ای توجه شده و امیدواریم مصوبات اخیر با هدف حفظ منافع ملی و بین المللی هر ۲ کشور اجرایی و عملیاتی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نقش کریدور جهانی شرق به غرب برای جمهوری اسلامی ایران مهم و حیاتی است و ضرورت دارد در توسعه روابط اقتصادی بین ایران و آذربایجان از ظرفیت این کریدور بیشتر استفاده شود.

پیرمؤذن اضافه کرد: ما آمادگی داریم تا در کنار تقویت روابط اقتصادی و تجاری، به تعاملات دوسویه با حفظ منافع ملی هر ۲ کشور توجهی جدی داشته باشیم چرا که ایران و آذربایجان به عنوان همسایگان دارای ظرفیت های بی نظیر می توانند فرصت های بیشتری را برای سرمایه گذاری ها و توسعه اقتصادی، صنعتی و تجاری فراهم کنند.

وی بیان کرد: نشست های اخیر نشان از تلاش و اهتمام جدی مسئولان ۲ کشور دارد تا با تنش زدایی که در منطقه آغاز شده، رفع کدورت شده و زمینه تقویت روابط همه جانبه و حضور سرمایه گذاران را در هر ۲ کشور شاهد باشیم.

کد خبر: ۲۵۶٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha