۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷
اجرای ۱۳ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در آذربایجان شرقی
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد

اجرای ۱۳ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: بر اساس اعلام معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی ، این استان با حدود شش هزار هکتار اجرا و هفت هزار هکتار در دست اجرا به عنوان یکی از استان‌های شاخص کشور در اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار است.

به گزارش بازار، اکبر فتحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در تبریز اظهار کرد: در ایجاد شبکه های آبیاری هم از محل اعتبارات رودخانه های مرزی که از صندوق توسعه ملی تامین اعتبار می شود در سه سال گذشته حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی نواحی مرزی مجهز به شبکه های آبیاری شده که در طول تاریخ کشاورزی استان بی سابقه است.

وی با اشاره به اینکه امکان اجرای سامانه های نوین آبیاری در اراضی دیم وجود ندارد، افزود: اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار نیازمند الزاماتی همچون استخر ذخیره آب و انرژی برق مناسب است.

فتحی با اشاره به اینکه در ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان هم به علت شوری منابع آبی امکان اجرای سامانه های تحت فشار وجود ندارد، افزود: در اراضی کشاورزی ۱۲ شهرستان واقع در حوزه دریاچه ارومیه سامانه های آبیاری کم فشار با استفاده از اعتبار ستاد احیای دریاچه اجرا می شود.

وی اظهار کرد: اصلاح الگوی کشت و استفاده از گلخانه ها از سایر اقدامات ضروری در راستای افزایش کارآیی مصرف آب در کشاورزی استان است که خوشبختانه کارهای خوبی در این زمینه صورت پذیرفته است.

کد خبر: ۲۵٬۶۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha