۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
مذاکرات فشرده تأمین مالی پروژه‌های تاپیکو با بانک‌های گردشگری و پارسیان

مذاکرات فشرده تأمین مالی پروژه‌های تاپیکو با بانک‌های گردشگری و پارسیان

در جلسات مدیرعامل تاپیکو با مدیران دو بانک خصوصی، درباره تأمین مالی پروژه‌های تاپیکو و استفاده از ظرفیت این دو بانک برای تسهیل صادرات توافق شد.

به گزارش بازار، در راستای سیاست‌های این هلدینگ در زمینه تأمین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری، افزایش صادرات، ارزآوری شرکت‌ها و کاهش هزینه‌های مالی، دکتر بابک افقهی مدیرعامل هلدینگ تاپیکو طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در دو نشست جداگانه و صمیمی، میزبان مدیران عامل و مدیران ارشد بانک‌های گردشگری و پارسیان بود.

افقهی در جلسه روز دوشنبه با فهمی مدیرعامل و مدیران ارشد بانک گردشگری، با اشاره به اینکه تا پیش از این بانک گردشگری و تاپیکو همکاری مستقیمی نداشته‌اند، ضمن تشریح سیاست‌های هلدینگ تاپیکو در زمینه لزوم تأمین مالی پروژه‌های شرکت‌های گروه و نیز جهت‌گیری صادراتی شرکت‌ها، خواستار اعلام شرایط همکاری بانک گردشگری در این زمینه با توجه به ظرفیت‌های این بانک در حوزه مبادلات ارزی و فعالیت کارگزاری‌های این بانک شد.

مدیرعامل هلدینگ تاپیکو همچنین با بیان اینکه اولویت ما اتمام هرچه سریع‌تر پروژه‌های در حال اجرا در شرکت‌های تاپیکو است به موضوع اهتمام جدی برای زمینه‌های مشارکت بانک‌ها با تاپیکو برای توسعه واحدهای تولیدی، تاکید کرد.

در این جلسه فهمی با تشریح ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بانک گردشگری به عملکرد این بانک در حوزه‌های مختلف پرداخت و اطمینان داد که این بانک می‌تواند به‌عنوان یک بانک پشتیبان تولید صادراتی در کنار تاپیکو قرار گیرد.

در این جلسه مقرر شد معاونان بانک گردشگری و تاپیکو زمینه‌های همکاری در حوزه تأمین مالی برخی از پروژه‌ها و بهره‌مندی از سایر خدمات بانکی، از جمله سرمایه‌گذاری مشترک تاپیکو و بانک گردشگری در طرح‌های سودآور را برای تصمیم‌گیری نهایی، بررسی و گزارش کنند.

افقهی همچنین روز سه‌شنبه میزبان دکتر کوروش پرویزیان مدیرعامل و تنی چند از مدیران ارشد بانک پارسیان در محل دفتر مرکزی هلدینگ تاپیکو بود.

در این جلسه افقهی با اشاره به سابقه این بانک در نظام اقتصادی کشور و سابقه همکاری و قرابت کاری با دکتر پرویزیان در سال‌های گذشته در جهت توسعه صادرات کشور، همکاری آن بانک در تأمین مالی پروژه‌های تاپیکو را موجب تقویت توان اقتصادی کشور خواند.

مدیرعامل تاپیکو با تشریح برنامه‌های توسعه‌ای این هلدینگ به‌عنوان بزرگ‌ترین هلدینگ چند رشته‌ای کشور به لزوم توجه جدی به ابعاد مختلف توسعه محصول و توسعه بازار در زنجیره ارزش تاپیکو اشاره کرد و ورود به حوزه بالادستی نفت و گاز را از اهداف راهبردی تاپیکو در آینده‌ای نزدیک عنوان کرد که در این مسیر از نهادهای، پشتیبان مالی نظیر بانک‌ها به‌عنوان حامیان اصلی اقتصاد ملی انتظار همراهی تنگاتنگی می‌رود.

در این جلسه پرویزیان با تشریح حوزه‌های متعددی که بانک پارسیان به‌عنوان یکی از بانک‌های پیشروی کشور ورود کرده است، با استقبال از سخنان افقهی به تلاش‌های مجدانه وی در دو دهه گذشته در جهت توسعه صادرات کشور اشاره کرد و افزود: حضور دکتر افقهی در رأس هلدینگ تاپیکو فرصتی بی‌بدیل برای برداشتن گام‌های، بزرگ و سرعت‌بخشی به روند توسعه این هلدینگ خواهد بود و حضور ما در این شرکت علاوه بر عرض تبریک، اعلام آمادگی برای همکاری‌های راهبردی در زنجیره ارزش این هلدینگ است.

کد خبر: ۲۵۵٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha