۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۹
ثبهساز و ثامید در کورس سودآوری
بازار گزارش می دهد؛

ثبهساز و ثامید در کورس سودآوری

در حال حاضر دو نماد ثبهساز و ثامید در کورس سودآوری قرار دارند و تقریبا در سال جاری بیشترین بازدهی را ثبت کرده اند و نسبت به سایر نمادهای گروه انبوه سازی گزارش عملکرد بهتری داشته اند.

بازار؛ گروه بورس:در روزهای اخیر گروه انبوه سازان در بورس مورد توجه قرار گرفته اند زیرا براساس داده های آماری بانک مرکزی در یکسال گذشته تورم مسکن در کشور حدود ۸۰ درصد بوده که بالاتر از تورم عمومی ثبت شده است به همین دلیل شرکت های سازنده توانسته اند درآمد خوبی را از محل پروژه ها بدست بیاورند.

شرکت بهساز کاشانه تهران طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۰ مهر ۱۴۰۲ از محل واگذاری پروژه های خود درآمدی نداشته که نسبت به عملکرد ۱ ماهه مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

نماد ثبهساز در ۹ ماهه به ازای هر سهم سودی ۳۴ تومانی ساخته در حالی که در مدت مشابه سال گذشته به ازای هر سهم حدود ۶ تومان سود ساخته بود و با توجه به اینکه وی بر آیی سهم به سه رسیده پیش بینی می شود که در آینده نزدیک بازدهی خوبی را ثبت کند

ثبهساز با سرمایه ثبت شده ۲۰۱۳ میلیارد تومان طی عملکرد ۱۰ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ از محل واگذاری پروژه های خود درآمدی نداشته است.
این نماد در ۹ ماهه به ازای هر سهم سودی ۳۴ تومانی ساخته در حالی که در مدت مشابه سال گذشته به ازای هر سهم حدود ۶ تومان سود ساخته بود و با توجه به اینکه وی بر آیی سهم به سه رسیده پیش بینی می شود که در آینده نزدیک بازدهی خوبی را ثبت کند.
سیاست مدیران ثبهساز در حال حاضر افزایش مشارکت در پروژه ها در راستای قرارگیری در جایگاه ۱۰۰ شرکت برتر از منظر درآمد عملیاتی، است. همچنین افزایش ارزش سهام، افزایش کیفیت سود و کمیت سود، افزایش بهره‌وری نیروی انسانی و... از اهداف ۵ ساله شرکت هستند. در همین راستا شرکت گسترش بازارهای فروش، تولید ارائه محصولات و خدمات جدید، را در دستور کار قرار داده و تغییر اساسی در روش‌های تولید محصولات و بهبود کیفیت، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، بهبود روش‌ها و به‌کارگیری فنون مدیریت نوین ایجاد کرده است.

جزئیات گزارش عملکرد ثامید

همچنین شرکت توسعه و عمران امید طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۰ مهر ۱۴۰۲ از محل واگذاری پروژه های خود درآمدی نداشته که نسبت به عملکرد ۱ ماهه مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

ثامید در گزارش ۹ ماهه سال مالی جاری به ازای هر سهم حدود ۳۰ تومان سود ساخته در حالی که سال مالی گذشته در ۱۲ ماهه به ازای هر سهم سودی ۳۵ تومانی ساخته بود به همین دلیل می توان پیش بینی کرد که امسال عملکرد بهتری ثبت خواهد کرد

ثامید با سرمایه ثبت شده ۳۵۳۱ میلیارد تومان طی عملکرد ۱۰ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ از محل واگذاری پروژه های خود درآمدی نداشته است.
ثامید در گزارش ۹ ماهه سال مالی جاری به ازای هر سهم حدود ۳۰ تومان سود ساخته در حالی که سال مالی گذشته در ۱۲ ماهه به ازای هر سهم سودی ۳۵ تومانی ساخته بود به همین دلیل می توان پیش بینی کرد که امسال عملکرد بهتری ثبت خواهد کرد.
حال حاضر، شرکت ۵۲ پروژه تکمیل شده و در حال فروش و اخذ پایان کار در دست دارد که پیشرفت فیزیکی آن ۱۰۰درصد بوده است. همچنین ۳۳ پروژه‌ در حال اجرا با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۸درصد را در کارنامه عملکرد خود دارد.
با توجه به اینکه در آمارهای مسکن نشان می‌دهد که در پاییز سال گذشته، قیمت‌های پیشنهادی مالکان برای مسکن در همه مناطق شهر تهران حدود ۴۳درصد نسبت به پاییز سال ۱۴۰۰ رشد داشته و در حومه تهران، قیمت ها رشدی ۷۱درصدی را نسبت به پاییز سال گذشته داشته اند پروژه های شرکت توسعه و عمران امید در حومه تهران سود خوبی ساخته اند.

سال مالی که گذشت نماد ثبهساز نزدیک به ۷۰ تومان ای پی اس داشت. این درحالی است که این رقم در سال قبل تر ۱۵ تومان بود. ای پی اس نماد ثامید نیز حدود ۱۲ تومان بود که در سال مالی که گذشت به ۳۰ تومان رسید. به طور تقریبی نماد یکی از شرکت ها سه برابر رشد کرد و دیگری دو برابر رشد و میزان سودآوری را نشان می دهد.
در حال حاضر براساس برنامه ریزی های گروه توسعه ساختمان تدبیر حدود ۵۷ درصد از پروژه‌ها برمبنای زمین در تهران قرار دارند.
همچنین ۸۴ درصد از پروژه‌های تجاری در دست اجرا در تهران هستند و در استان البرز هم پروژه‌هایی در دست اجرا هستند. هم اکنون شرکت برای حل موضوع تاخیر در اجرای پروژه‌ها و عدم تحویل به موقع ملک به خریداران، معیارهای سخت‌ گیرانه‌ای برای انتخاب شریک تدوین کرده است.

کد خبر: ۲۵۵٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha