۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
آمادگی ۳۷ سکوی تولیدی پارس جنوبی برای تولید حداکثری گاز زمستان کشور
در گفت و گو با بازار مطرح شد:

آمادگی ۳۷ سکوی تولیدی پارس جنوبی برای تولید حداکثری گاز زمستان کشور

بوشهر- متجلی مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس از آمادگی ۳۷ سکوی تولیدی پارس جنوبی برای تامین و تولید گاز حداکثری در زمستان خبر داد.

محمدحسین متجلی در گفت وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پارس جنوبی برای تولید حداکثری گاز در راستای تامین گاز نقاط سردسیر کشور در فصل زمستان، آمادگی کاملی دارد و تعمیرات اساسی نیز با موفقیت انجام شده است.

وی افزود: اکنون تمام پالایشگاه ها از آمادگی لازم برای برداشت و شیرین سازی و ارسال گاز به شبکه سراسری برخوردارند و امیدوارم زمستان سرد با موفقیت سپری شود.

مدیر عامل نفت و گاز پارس خاطر نشان کرد: برداشت زود هنگام گاز از فاز ۱۱ پارس جنوبی یک موفقیت بزرگ برای کشور است و همچنین خط لوله جدید فاز ۱۶ پارس جنوبی و تعمیرات به موقع پالایشگاه ها موجبات افزایش تولید و بهبود شرایط را فراهم کرده است.

متجلی از آمادگی ۳۷ سکوی تولیدی پارس جنوبی برای تامین گاز زمستان کشور خبر داد و تصریح کرد: اکنون برداشت گاز در پارس جنوبی به حداکثر ۷۰۵ میلیون متر مکعب گاز در روز رسیده و به طور میانگین روزانه ۶۷۵ میلیون متر مکعب گاز برداشت می کنیم.

وی اضافه کرد: تعمیرات پیشگیرانه از مهم ترین اقدامات در پارس جنوبی برای جلوگیری از قطعی گاز است و امیدوارم به فضل الهی به اهداف مورد نظر برسیم.

مدیر عامل نفت و گاز پارس گفت: با توجه به برداشت زیاد از میدان گازی پارس جنوبی، اجرای طرح های فشارافزایی در این میدان امری ضروری است.

کد خبر: ۲۵۵٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha