۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
تسهیلات هزار میلیارد تومانی برای حمایت از صنایع پیشرفته
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته اعلام کرد

تسهیلات هزار میلیارد تومانی برای حمایت از صنایع پیشرفته

نادری منش، مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صمت از تخصیص تسهیلات هزار میلیارد تومانی برای حمایت از صنایع پیشرفته خبر داد.

به گزارش بازار، محسن نادری منش مدیر عامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در گفتگو با خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صداوسیما با اعلام این خبر گفت: در ۷ ماه منتهی به مهر امسال، ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به صنایع پیشرفته اختصاص یافته که این میزان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۱۱۰ میلیارد و ۳۱۰ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: صندوق صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در زمینه ضمانت نامه‌ها که نیاز اصلی صنایع پیشرفته است اقدامات خوبی داشته است طوری که از ۱۰۰ ضمانتنامه در سال ۱۴۰۰ به ۳۰۰ ضمانتنامه در سال ۱۴۰۱ رسیده ایم و امسال هم بیش از هزار میلیارد به بنگاه‌ها ضمانتنامه‌های در زمینه خدمات اعتباری اعطا خواهیم کرد.

به گفته نادری منش حدود ۸۰۰ شرکت ذیل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته فعالیت می‌کنند که تولیدکنندگان صنایع پیشرفته هستند و برخی صنایع دیگر هم در قالب ارائه وام برای خرید محصولات صنایع پیشرفته و ایجاد بازارهای مناسب حمایت صندوق را دریافت می‌کنند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صداوسیما در خصوص شرایط حمایت صندوق از صنایع و تولیدکنندگان گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات در وهله نخست باید در زمینه صنایع پیشرفته فعال و از بخش خصوصی و تعاونی باشند.

نادری منش اضافه کرد: متقاضیان به منظور دریافت خدمات، تسهیلات و ضمانتنامه می‌توانند به سامانه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته مراجعه و با بارگذاری مدارک ثبت نام کنند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر مدت زمان ارائه تسهیلات و ضمانتنامه گفت: هم اکنون حجم زیادی درخواست به دست ما رسیده که از طرفی نشان از استقبال بنگاه داران است و از طرفی صف بررسی و ارائه تسهیلات و ضمانتنامه را طولانی کرده است که بنا داریم با برون سپاری فرایندها ارائه خدمات را تسهیل و به ۳ ماه کاهش دهیم و در زمینه ضمانتنامه‌ها تا ۲ هفته خدمات ارائه دهیم.

کد خبر: ۲۵۵٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha