۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
دولت مسئولیت هوشمندسازی معادن را به صحا سپرد

دولت مسئولیت هوشمندسازی معادن را به صحا سپرد

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته (صحا) گفت: این صندوق در سیاست‌های جدید وزارت صمت و هیئت دولت، مسئولیت تامین مالی توسعه فن آوری و هوشمندسازی در صنایع و معادن را بر عهده گرفته است.

به گزارش بازار، محسن نادری منش در نشست هوشمندسازی معادن در ایران با اشاره به لزوم آشنایی هرچه بیشتر صحا درخصوص هوشمندسازی معادن افزود: هوشمندسازی معادن جزو اولویت‌های صحاست و باید تلاش کنیم تا توسعه بخش صنایع معدنی از طریق افزایش بهره وری و کیفیت و استفاده از ابزارهای نوین اتفاق بیفتد.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با بیان اینکه پیش فرض ما برای حضورمان در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی حمایت از بنگاه‌های بخش خصوصی و تعاونی است گفت: مشتریان بخش‌های خصوصی و تعاونی می‌توانند بخش‌های دولتی باشند، اما حمایت‌ها و ارائه خدمات صحا به گروه بنگاه‌های خصوصی و تعاونی تعلق می‌گیرد.

وی با بیان این‌که دولت و مجلس اعتبارات خاصی برای هوشمندسازی معادن در نظر گرفته اند که در برنامه‌های کلیدی برنامه هفتم توسعه نیز پیش بینی شده است افزود: نوع خدمات و انتظارات مان به طور مستقیم در قالب ارائه تسهیلات و وام برای تحقیقات، فروش، صادرات و برنامه‌های توسعه‌ای و سرمایه در گردش و فاینانس داخلی است و همچنین خدمات بیمه‌ای نیز در دستور کار قرار دارد.

نادری منش در ادامه به انجام خدمات ضمانت نامه‌های انجام کار و تعهد پرداخت و موارد گمرکی اشاره کرد و گفت: صحا مزیت‌هایی نسبت به بانک‌ها دارد و آن اینکه سپرده اولیه نمی‌گیرد و نرخ‌های پایین تری دارد، چون طرح‌ها مورد بررسی فنی و اقتصادی قرار می‌گیرند و می‌توانیم بر این اساس مدیریت ریسک داشته باشیم.

وی درباره حمایت‌های غیرمستقیم سرمایه گذاری خطرپذیر و صندوق‌های فرابورسی نیز افزود: حداقل دو صندوق فرابورسی داریم و یک صندوق هزار میلیاردی مخصوص هوشمندسازی معادن نیز در دست آماده سازی و تعیین تعداد شرکاست.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با بیان اینکه به واسطه حضور ۲۰ ساله در عرصه صنعت اطلاعاتی از زنجیره‌های کشور در بنگاه‌های فن آور داریم و بخشی از ایجاد زنجیره‌های تامین مالی صنایع پیشرفته را پیگیری می‌کنیم، گفت: در ابزارهای تامین ملی غیرمستقیم می‌توانیم از پارک‌های علم و فن آوری و بازارهای فن آوری حمایت کنیم، ولی باید ابزارهای آن براساس اطلاعات و سیاست‌ها در اختیارمان قرار گیرد.

کد خبر: ۲۲۷٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha