۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
تکمیل عملیات اجرایی راه‌آهن رشت-کاسپین تا پایان سال جاری
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل اعلام کرد

تکمیل عملیات اجرایی راه‌آهن رشت-کاسپین تا پایان سال جاری

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور از روند پیشرفت احداث مسیر ریلی رشت- کاسپین بازدید کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این پروژه حداکثر تا پایان سال جاری تکمیل و تحویل شود.

به گزارش بازار، خیرالله خادمی معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، با همراهی اعضای شورای عالی فنی سازمان برنامه وبودجه کشور و اسداله عباسی استاندار گیلان، محمدرضا فلاحتگر سرپرست اداره کل و رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی گیلان و جمعی از مقامات و مدیران ارشد استان از آزاد راه منجیل –رودبار وراه آهن رشت –کاسپین بازدید کرد.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از بخش دوم آزادراه رشت- قزوین اظهار کرد: تاکنون در مجموع برای این پروژه ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار طی سال‌های مختلف تخصیص یافته و هزینه شده است.

وی افزود: ارزش این آزاد راه نیز نزدیک به ۵۵ هزار میلیارد ریال است و منابع مورد نیاز برای اتمام آن نیز به میزان پنج هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

خادمی با اشاره به کمک‌ها و مساعدت‌های دولت در تکمیل و بهره برداری از این پروژه تاکید کرد: طبق مصوبه دولت برای اتمام این پروژه ۱۰۰ درصد اعتبارات مربوط به مصوبات سفر به صورت نقدی با همکاری استانداری گیلان و عنایت ویژه دولت تامین شده و رقم اعتباری باقی مانده تا تکمیل نهایی با آخرین پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه تخصیص خواهد یافت و حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۲ این مسیر عملیاتی شده و باند رفت زیر بار ترافیک خواهد رفت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور تاکید کرد: بر اساس توافق انجام شده برای رفاه حال مردم منطقه و عدم آسیب به معیشت اهالی که در این مسیر فعالیت می‌کنند یک باند این مسیر فعال می‌شود و نصب علائم صورت می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نصب علائم به شکلی خواهد بود که پیک ترافیک به سمت بالادست و به صورت رفت باشد و خودروها بتوانند از این سازه‌ها عبور کنند اما اگر بخواهیم مسیر برگشت را نیز از همین مسیر و باند داشته باشیم نصب علائم دو طرفه خواهد بود تا عبور از این تونل ها به سمت پایین دست نیز انجام شده و گره ترافیکی مسیر حل شود.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور تصریح کرد: روند احداث این مسیر ۸.۵ کیلومتری یکی از سنگین‌ترین پروژه‌های راهداری کشور به لحاظ تعدد تونل‌ها و پل‌های واقع در مسیر است.

وی با تاکید بر اینکه این مسیر از سخت‌ترین مسیرهای اجرایی وزارت راه بوده است، افزود: مسکونی بودن این منطقه و تلاقی با فعالیت‌های اقتصادی مردم، کار را در کنار بافت خاص و ناشناخته زمین‌شناسی منطقه دشوار کرد. محوری که آب ده و ریزشی بود اما با همه این شرایط مسیر اجرا و تونل‌ها حفاری و پل‌ها احداث شد.

معاون وزیر راه وشهرسازی در مورد خط آهن رشت-کاسپین نیز گفت: باوجود آنکه طول این پروژه بسیار کم به نظر می‌رسد اما به دلیل خاکی و گلی بودن زمین‌های کشاورزی و شرایط آب و هوایی نامناسب عملیات خاکریزی به سختی انجام شد اما با تکمیل راه آهن رشت- کاسپین دریای جنوب را به دریای شمال متصل خواهیم کرد.

خادمی اضافه کرد: این خط آهن آخرین قطعه از کریدور شمال جنوب است که بنادر جنوبی را به بنادر شمال و غرب کشور متصل می‌کند.

به گفته وی، عملیات ریل‌گذاری این پروژه مراحل پایانی خود را طی می‌کند و ظرف دو روز آینده ریل‌گذاری مسیر از ۲ سر یعنی ابتدا و انتهای آن آغاز می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش‌بینی ما برای تحویل این‌پروژه حداکثر تا پایان سال جاری است، افزود: در حال حاضر نزدیک به ۳۰ هزار متر مکعب از عملیات خاکریزی این پروژه باقی مانده که رقم کمی است اما به دلیل بارندگی و گل‌آلود شدن زمین کار اندکی با کندی پیش می‌رود.

کد خبر: ۲۵۵٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha