۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
مسیرهای جدید پرواز خارجی برای «قشم ایر»؛۵ فروند هواپیما آماده اورهال| شرکتی کاملا خصوصی هستیم
مدیر عامل هواپیمایی قشم ایر در گفتگو با بازار اعلام کرد

مسیرهای جدید پرواز خارجی برای «قشم ایر»؛۵ فروند هواپیما آماده اورهال| شرکتی کاملا خصوصی هستیم

حمزه ای، مدیر عامل هواپیمایی قشم ایر با تاکید بر اینکه مسیرهای جدید خارجی بزودی برای قشم ایر ایجاد خواهد شد گفت: ۵ فروند هواپیما آماده اورهال که وارد چرخه پروازی هم خواهند شد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: هواپیمایی قشم ایر (Qeshm Air) یکی از جدیدترین شرکت‌های هواپیمایی ایران است و از سال ۱۳۹۱ رسماً فعالیت پروازی خود را آغاز کرده و مسافران را در مسیرهای داخلی و خارجی جا به جا می‌کند. این ایرلاین در حال حاضر به بیش از ۱۵ مقصد خارجی و اکثر فرودگاه های داخلی پرواز انجام می دهد.

اگر چه گفته می شود که هواپیمایی قشم ایر دولتی است اما به گفته مدیر عامل قشم ایر، این شرکت یک شرکت کاملا خصوصی است و امید است این خصوصی بودن برای آنها چالش ایجاد نکند.

رامین حمزه ای اگر چه معتقد است که یک مقدار نگرانی دارد که بیان یک سری مسایل خصوصی بودن، شرکت را در نگاه دولت های غربی و یا نگاه شرکتهای خارجی که «قشم ایر» می تواند به آنها پرواز داشته باشد به نوعی آنها را تحریک کند اما معتقد است که «قشم ایر» تلاش می کند با ورود هواپیماهای با سن پایین تر میانگین سن ناوگان هوایی کشور را که ۲۸ سال است پایین تر بیاورد.

متن کامل گفتگوی خبرگزاری «بازار» با «رامین حمزه ای» مدیر عامل قشم ایر را با هم می خوانیم:

* در حال حاضر متوسط سن ناوگان قشم ایر چند سال است؟

میانگین سن ناوگان هواپیمایی «قشم ایر» و البته ناوگان هوایی کشور ۲۸ سال است.

قشم ایر حدودا ۵ فروند هواپیما برای اورهال و یا تعمیرات اساسی آماده دارد که بالتبع وارد چرخه پروازی هم خواهند شد

* در حال حاضر چه تعداد هواپیما در معرض تعمیرات دوره ای قرار دارد؟

قشم ایر حدودا ۵ فروند هواپیما برای اورهال و یا تعمیرات اساسی آماده دارد که بالتبع وارد چرخه پروازی هم خواهند شد اما هواپیماهایی که سررسید تعمیراتی آنها و موعد تقویمی تعمیراتی آنها می رسد این هواپیماها جایگزین می شود. تقریبا می شود گفت که این هواپیماها در لیست چرخه تعمیراتی قرار دارند.

* آیا این هواپیماها بزودی وارد مسیر پروازی می شوند؟

این هواپیماها باید برای آنها موتور تامین شود و ارابه فرود تامین شود. به شرط تامین موتور و ارابه فرود می توانند وارد چرخه پروازی شوند.

 قشم ایر تلاش می کند که با ورود هواپیماهای با سن پایین تر میانگین سن ناوگان هوایی کشور را که عرض کردم ۲۸ سال پایین تر بیاورد

* در حال حاضر چه تعداد لِگ پروازی برای قشم ایر انجام می شود؟

می توان گفت قشم ایر روزانه قریب به ۳۵ لِگ پروازی از فرودگاههای مختلف انجام می دهد. هم در صنعت هوایی کشور برنامه ریزی شده است و هم اینکه قشم ایر تلاش می کند که با ورود هواپیماهای با سن پایین تر میانگین سن ناوگان هوایی کشور را که عرض کردم ۲۸ سال پایین تر بیاورد. به هر حال ما گام خود را برداشتیم و اقدام کردیم و سختی های خود را دارد و امید است محقق شود.

قشم ایر از خانواده ایرباس استفاده می کند. ناوگان هوایی قشم ایر و بیس تعمیراتی با ایرباس همسو است و ترجیح قشم ایر هم ایرباس است

* این شرکت گفته می شود که با به کارگیری ناوگان‌های مختلف و با بهره برداری از هواپیماهای دوربرد و همچنین هواپیماهای برد متوسط فعالیت می کند. در حال حاضر قشم ایر از چه نوع هواپیماهایی استفاده می کند؟

در حال حاضر قشم ایر از خانواده ایرباس استفاده می کند. ناوگان هوایی قشم ایر و بیس تعمیراتی با ایرباس همسو است و ترجیح قشم ایر هم ایرباس است.

شرکت «قشم ایر» یک شرکت خصوصی و کاملا خصوصی است. امید است که هیچ گاه این خصوصی بودن برای ما چالش نشود

* بارها و بارها گفته شده است که قشم ایر توسط دولت اداره می شود آیا این موضوع را می پذیرید؟

شرکت «قشم ایر» یک شرکت خصوصی و کاملا خصوصی است. امید است که هیچ گاه این خصوصی بودن برای ما چالش نشود. به نوعی یک مقدار ما نگرانی داریم که بیان یک سری مسایل خصوصی بودن شرکت را در نگاه دولت های غربی و یا نگاه شرکتهای خارجی که قشم ایر می تواند به آنها پرواز داشته باشد به نوعی آنها را تحریک کند و آسیب ببیند که در این صورت به نظر بنده منافع ملی آسیب خواهد دید. در نتیجه تاکید می کنم که «قشم ایر» یک شرکت کاملا خصوصی است.

* در حال حاضر قشم ایر به چند کشور و یا مقصد بین المللی و خارجی پرواز دارد؟

شرکت هواپیمایی قشم ایر تقریبا به ۲۴ مقصد بین المللی پرواز دارد. تلاش ما این بوده است که این مقاصد را هم افزایش دهیم که موفق هم بودیم و مقصدهای پرواز خارجی را هم افزایش داده ایم. یکی از مسیرهای خارجی که تاکید داشتیم و افزایش دادیم در حوزه cis و کشور قزاقستان و ازبکستان است. مقارن و همزمان با سفر رئیس جمهور به تاشکند در اجلاس سران شانگهای، پرواز قشم ایر هم با تاکید رئیس جمهور و پیگیریهای دفتر ریاست جمهوری به تاشکند آغاز شد. الان قشم ایر پروازهای روزانه و هفتگی به تاشکند دارد و همینطور به آلماتی قزاقستان که شامل همین مسیرهای جدید می شود.

* با این حساب باز هم درصدد افزایش مسیرهای بین المللی هستید؟

مسیرهای دیگری هم در دست اقدام است که بزودی در پروازهای خارجی شاهد بازگشایی مسیرهای جدید خواهیم بود.

کد خبر: ۲۵۵٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha