۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
تولید ۸۶ هزار قطعه نیروگاهی در نکا| بومی سازی شیر اطمینان بویلرهای بازیاب سیکل ترکیبی
رییس اداره ساخت داخل شرکت مدیریت تولید برق نکا خبر داد؛

تولید ۸۶ هزار قطعه نیروگاهی در نکا| بومی سازی شیر اطمینان بویلرهای بازیاب سیکل ترکیبی

نکا- رییس اداره ساخت داخل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: از سال ۹۰ تاکنون ۸۶ هزار قطعه مورد نیاز نیروگاه با همت متخصصان داخلی بومی سازی و تولید شده است.

به گزارش بازار به نقل از نیروگاه برق نکا، علیرضا وفایی نژاد افزود: با پیگیری اداره های ساخت داخل و تعمیرات مکانیک سیکل ترکیبی نیروگاه شهیدسلیمی نکا، سیفتی رلیف والوHp Eco (شیر اطمینان صنعتی) بویلرهای بازیاب واحد سیکل ترکیبی با مقاومت تحمل فشار ۱۷۰ بار در داخل کشور ساخته شد.

رئیس اداره ساخت داخل شرکت مدیریت تولید برق نکا با اعلام این خبر افزود: پس از عدم پاسخگویی شرکت سازنده ژاپنی بدلیل شرایط تحریمی، علیرغم حساسیت و بالا بودن میزان مقاومت، ظرافت در طراحی و روش ساخت و نیز فقدان تجربه در زمینه ساخت در داخل کشور، ثمره باورمندی و اعتماد به دانش و توان سازندگان متعهد و توانمند کشور در زمینه تولید قطعات حساس نیروگاهی به بار نشست و یک شرکت داخلی با صرفه جویی ریالی چند برابری نسبت به نمونه مشابه خارجی موفق به طراحی و ساخت این تجهیز به روش مهندسی معکوس شد.

آرش طراوتی رئیس اداره تعمیرات مکانیک سیکل ترکیبی نیز در این خصوص گفت: این قطعه پس از گذراندن مراحل مختلف آزمایشات عملکردی و اخذ تأییدیه ارزیابی کیفیت از گروه های مهندسی، تعمیرات و بهره برداری، در بخش بویلر بازیاب واحد یک گازی نصب و در فشار ۱۵۱ بار و دمای ۳۴۵ درجه سانتیگراد در حال بهره برداری است که با نصب آن تاثیر بسزایی در کاهش نشتی آب در بویلر مشاهده می شود.

به گزارش بازار، از سال ۱۳۹۰ و پس از اعمال تحریم های ظالمانه تاکنون بیش از ۸۶ هزار (۲۳۵۰ نوع) قطعه مورد نیاز این نیروگاه با مدیریت و پیگیری کارشناسان متخصص نیروگاه نکا و همت و توانمندی سازندگان و شرکت های دانش بنیان در داخل کشور بومی سازی شد.

کد خبر: ۲۵۵٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha