۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
مخالفت مجلس با دریافت آب بهای کشاورزی از آب های سطحی و چشمه ها
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور؛

مخالفت مجلس با دریافت آب بهای کشاورزی از آب های سطحی و چشمه ها

نمایندگان مردم در مجلس بند (ت) اصلاحی ماده ۳۹ لایحه برنامه هفتم توسعه را که در مورد دریافت آب بهای کشاورزی از آب های سطحی و چشمه ها بود را حذف کردند.

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۲۱ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با حذف بند (ت) اصلاحی ماده ۳۹ این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (ت) حذف شده ماده ۳۹ لایحه مذکور؛ نیاز آب محصولات کشاورزی الگوی کشت مطابق نظر وزارت جهاد کشاورزی نسبت به اخذ آب بها اقدام نماید. وزارت نیرو مکلف است بر اساس نیاز آب محصولات کشاورزی الگوی کشت مطابق نظر وزارت جهاد کشاورزی نسبت به اخذ آب بها اقدام نماید. آب بها برای بهره برداری از منابع آب سطحی که میزان برداشت آنها متناسب با الگوی کشت ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و الگوی مصرف آب وزارت نیرو باشد، برابر قانون تثبیت آب بهای زراعی مصوب سال ۱۳۶۹ مجلس دریافت خواهد شد. این بهره برداران در دریافت تسهیلات و سایر حمایت های دولت در اولویت خواهند بود. آب بها برای بهره برداران از آب سطحی که میزان برداشت آب آنها مازاد بر آب مورد نیاز الگوی کشت ابلاغی باشد، با اعمال ضرایب و به صورت پلکانی حداکثر تا ۴ برابر اخذ خواهد شد و مازاد منابع حاصل از اجرای این بند جهت ترمیم و توسعه سامانه های نوین آبیاری، تجهیز و نصب ابزار اندازه گیری جهت تحویل حجمی آب، ایجاد نظام های بهره برداری و تشکل های آب بران اختصاص خواهد یافت. آیین نامه اجرائی این بند توسط وزارت نیرو با همکاری وزارت جهاد کشاورزی تهیه می شود و تا پایان سال اول اجرای این قانون به تصویب هیأت وزیران می رسد و از سال دوم عملیاتی می گردد.

کد خبر: ۲۵۴٬۹۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha