۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
زمان بندی مراجعه وراث متوفیان سهام عدالت استان سمنان اعلام شد 
مدیرکل امور اقتصاد دارایی سمنان در گفتگو با بازار:

زمان بندی مراجعه وراث متوفیان سهام عدالت استان سمنان اعلام شد 

سمنان- دیانی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان از اعلام زمان بندی مراجعه وراث متوفیان سهام عدالت استان خبر داد و گفت: وراث متوفیان می بایست به کارگزاری های مشخص شده مراجعه کنند.

علیرضا دیانی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به شرایط سهام عدالت به خصوص در حوزه متوفیان، بیان کرد: تعداد متوفیان مشمول در سهام عدالت در سطح کشور بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است و اگر تعداد وراث این افراد را برآورد کنیم رقمی حدود ۱۵ میلیون نفر می شود لذا این فشار زیادی به دستگاه اداری می آورد.

وی افزود: برای اینکه فشار مضاعف به دستگاه بروکراسی و البته مردم و وراث وارد نشود، برنامه زمان بندی بر اساس سال فوت مشمولان سهام عدالت برنامه ریزی شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان درباره این امر بیان کرد: برای مثال کسانی که سال ۸۳ و ۸۴ فوت کردند می بایست تا ۱۳ آبان به دفاتر کارگزاری ها مراجعه می کردند این تاریخ برای متوفیان سال ۸۵، ۲۷ آبان ماه تعیین شده است.

دیانی بیان کرد: وراث کسانی که مشمول سهام عدالت بودند اما در سال ۸۶ و ۸۷ فوت کردند می بایست ۱۱ آذرماه به دفاتر کارگزاری های مشخص شده مراجعه کنند تا بتوانند مراحل انحصار وراثت سهام عدالت را انجام دهند.

وی با بیان اینکه وراث کسانی که ۸۸ و ۸۹ فوت کرده اند ۲۵ آبان ماه باید برای تعیین تکلیف مراجعه کنند، گفت: ۹ دی ماه برای وراث متوفیان ۹۰ و ۹۱؛ بیست و سوم دیماه برای متوفیان ۹۲ و ۹۲؛ هفتم بهمن ماه برای متوفقیان ۹۳ و۹۴؛ ۲۱ بهمن ماه برای متوفیان ۹۵ و ۹۶ و پنجم اسفندماه برای متوفیان ۹۸ و ۹۹ تعیین شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: وزارت متوفیان بعد از سال ۹۰ نیز می بایست ۱۹ اسفندماه برای انحصار وراثت مراجعه کنند.

دیانی گفت: کارگزاری هایی برای این امر تعیین شده که مفید، آگاه، اقتصاد بیدار، نوین سرمایه و ... در زمره این کارگزاری ها هستند که مردم می توانند به آنها مراجعه کنند و کار انحصار وراثت خود را انجام دهند و برای اجرای این طرح توسط کارگزاری ها ۷۰ هزار تومان هم دستمزد تعیین شده است.

وی همچنین درباره مراجعه وراث بیان کرد: یک وارث به عنوان نماینده وراث می تواند در این زمینه با دارا بودن کد سجام می تواند به کارگزاری ها مراجعه و نیازی به حضور همه وراث نیست همچنین نیاز به کد بورسی هم نخواهند داشت.

کد خبر: ۲۵۴٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha