۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴
افت تقاضا و ریسک پذیری در بازارهای سهام
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

افت تقاضا و ریسک پذیری در بازارهای سهام

شاخص های سهام از جمله نزدک، داوجونز و S&P۵۰۰ از محدوده های مقاومتی چند هفته ای خود به پایین برگشته اند، و احتمال اصلاح کوتاه مدت و میان مدت شاخص های سهام تقویت شده است.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- با توجه به سناریو های گفته شده درباره سخنرانی جروم پاول، احتمال سناریو اول یعنی تاکید بر اینکه سطح تورم همچنان بالاتر از هدف دو درصدی است و احتمال ادامه سیاست های انقباضی، بیشتر بود، و جروم پاول نیز همین مسیر را در پیش گرفت. در نتیجه تقاضا برای دلار با افزایش همراه شده است. و تقاضا و ریسک پذیری در بازار های سهام افت کرده و بازدهی اوراق خزانه داری افزایش یافته است. شاخص های سهام از جمله نزدک، داوجونز و S&P۵۰۰ از محدوده های مقاومتی چند هفته ای خود به پایین برگشته اند، و احتمال اصلاح کوتاه مدت و میان مدت شاخص های سهام تقویت شده است.

۲- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، با وجود افزایش تقاضا برای دلار و تاثیر آن بر بازار های کالایی، نفت در بالای حمایت ماژور و روانی ۸۰ دلاری رنج شده و نتوانسته به کانال ۷۰ دلاری با اعتبار وارد شود. در ادامه واکنش قیمت نسبت به این محدوده تعیین کننده است. در کوتاه مدت احتمال اول ادامه موج اصلاحی صعودی و یا اصلاح زمانی خواهد بود.

۳- در بازار طلا، با افزایش تقاضا برای دلار، قیمت طلا نیز پس از یک اصلاح کوتاه مدت، به موج نزولی بازگشته و در ادامه واکنش قیمت نسبت به PRZ حاصل از میانگین ۳۴ روزه و حمایت ۱۹۵۰ دلاری، تعیین کننده خواهد بود. احتمال اول عبور معتبر از این محدوده و ادامه روند نزولی است.

۴️- در برابری دلار استرالیا به دلار، با افزایش تقاضا برای دلار آمریکا، قیمت تشکیل الگوی برگشتی میان مدت سر و شانه سقف داده و از محدوده خط گردن الگو، میانگین های روزانه و ابر کوموی روزانه با اعتبار عبور کرده و احتمال نزول میان مدت قیمت تقویت شده است. احتمال نزول قیمت تا محدوده حمایتی ۰.۶۷۷۰ وجود دارد.

۵️- در بازار ارزهای دیجیتال و به طور مشخص بیتکوین، افزایش انتظارات نرخ بهره ای تاثیر گذار بوده و با افزایش تقاضا برای دلار، قیمت بیتکوین نیز در شرایط پولبک به مقاومت ۳۵۶۹۰ دلاری در حرکت است. با توجه به شکست شارپی این سطح پس از ۱۸ ماه، احتمال ایجاد پولبک وجود داشت، اما در ادامه در صورتی که قیمت از این محدوده شکسته شده به بالا برگردد، احتمال صعود قیمت بیتکوین به محدوده ۴۰ هزار دلاری افزایش خواهد یافت. به طور کلی باید واکنش قیمت نسبت به محدوده ۳۵۶۹۰ دلاری رصد شود و در صورتی که قیمت با اعتبار از این محدوده به پایین عبور کند، ممکن است حرکت اصلاحی تا محدوده ۳۱ هزار دلاری ایجاد گردد.

کد خبر: ۲۵۴٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha