۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
اجرای طرح جامع ساماندهی مرز رسمی باشماق مریوان در دستور کار قرار دارد
معاون اقتصادی استاندار کردستان:

اجرای طرح جامع ساماندهی مرز رسمی باشماق مریوان در دستور کار قرار دارد

سنندج – نوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: طرح جامع ساماندهی مرز رسمی باشماق مریوان به عنوان یکی از اولویت های اصلی در راستای توسعه تجارت خارجی در دستور کار قرار دارد.

علی نوری در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به اولویت های اقتصادی استان کردستان در حوزه های مختلف، اظهار کرد: توسعه تجارت خارجی یکی از سرفصل های اصلی و دارای اولویت در استان کردستان به شمار می رود.

وی ادامه داد: در راستای اجرایی کردن این موضوع، موضوع ساماندهی مرزهای استان کردستان در دستور کار قرار گرفته است و به عنوان یک کار شاخص مسئله طرح جامع ساماندهی مرز رسمی باشماق مریوان در اولویت می باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در ادامه به اجرای طرح دوشنبه های تولید در استان اشاره کرد و گفت: در همین راستا کارگروه احیا واحدهای تولیدی استان هر دوشنبه در یک شهرستان برگزار می شود.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته اعضای کارگروه تولید، ضمن بازدید از واحدهای راکد و نیمه فعال و ارزیابی وضعیت آنها، در جلسه اصلی کارگروه که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می شود، مسائل مورد بررسی قرار گرفته و زمینه برای رفع مشکلات فراهم می شود.

نوری در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت های بخش معدن استان کردستان، عنوان کرد: خوشبختانه کردستان یکی از قطب های اصلی معدن در کشور به شمار می رود و در زمینه وجود معادن و مواد معدنی این استان ظرفیت های بسیار خوبی در اختیار دارد.

وی با اشاره به وجود ۵۲ درصد از ذخیره طلای کشور در استان کردستان، بیان کرد: در کنار وجود این میزان طلا، کردستان در زمینه وجود سنگ آهن نیز با در اختیار داشتن بیش از ۶۰۰ میلیون تن، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان به موارد پیگیری شده در راستای احیاء واحدهای معدنی تعطیل اشاره کرد و یادآور شد: همزمان با بررسی وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی راکد، مسائل مربوط به معادن راکد و نیمه تعطیل نیز مورد بررسی قرار گرفته و در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

کد خبر: ۲۵۴٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha