۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
کشت کلزا در گلستان به ۲۶ هزار هکتار رسید
رئیس اداره پنبه جهاد کشاورزی گلستان:

کشت کلزا در گلستان به ۲۶ هزار هکتار رسید

گرگان- رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان گفت: در سال زراعی جاری تاکنون در ۲۶ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی گلستان کلزا کشت شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی موسی خانی عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در سال زراعی جاری تاکنون در ۲۶ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی گلستان کلزا کشت شده است.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان با بیان این که کشت پاییزه کلزا در تناوب زراعی با غلات موجب غنا بخشیدن به خاک می شود، افزود: تاکنون ۴۷ هزار قرارداد با کشاورزان کلزاکار منعقد شده است.

وی با بیان این که تاکنون ۲۴۰ تُن بذر بین کشاورزان توزیع شده است، گفت: بذر به اندازه کافی در استان تدارک دیده شده و به کشاورزان توصیه می‌شود به مراکز مجاز مراجعه کنند تا بذر شناخته شده و استاندارد دریافت کنند.

موسی خانی بیان کرد: کشاورزان تا پایان آبان فرصت کشت کلزا دارند و کشت مستقیم و بدون عملیات خاک برداری توصیه می‌شود.

گفتنی است که طبق گفته سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان، امسال ۲۰ هزار تُن دانه روغنی کلزا از کشاورزان در استان خریداری شده است.

روح الله مهری بیان کرد: تاکنون ۴۲۲ میلیارد تومان به کشاورزان کلزاکار پرداخت شده و ۱۵۳ میلیارد تومان از مطالبات کلزاکاران باقی مانده است.

لازم به ذکر است استان گلستان تولیدکننده عمده دانه روغنی کلزا در کشور است.

کد خبر: ۲۵۴٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha