۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
موضوعات مربوط به صندوق های بازنشستگی و ایثارگران در اولویت اول مجلس و دولت
رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده اردبیل عنوان کرد

موضوعات مربوط به صندوق های بازنشستگی و ایثارگران در اولویت اول مجلس و دولت

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده اردبیل درخصوص وضعیت نابسامان حقوق بازنشستگان و کارگران گفت: موضوع مربوط به صندوق بازنشستگی و بحث ایثارگران در اولویت اول مجلس و دولت قرار دارد.

به گزارش بازار، سید کاظم موسوی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۲) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: این روزها شاهد پایان یافتن بررسی برنامه هفتم توسعه هستیم، اما موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری، تامین اجتماعی، فرهنگیان، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی مورد غفلت قرار گرفته است.

نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس یازدهم تصریح کرد: این افراد به دنبال امنیت شغلی خود بوده و باید برای خانواده هایشان امکاناتی را فراهم کنند، لذا نباید اجازه دهیم آنها مظلوم واقع شوند. همچنین ایثارگران در روزهای سخت جنگ تحمیلی از جان خود گذشتند، اما روزهای سختی را سپری می کنند، لذا مسئله توجه به ایثارگران نیز در برنامه هفتم مغفول مانده است.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: بارها توضیح داده ام که قطعا موضوع مربوط به صندوق های بازنشستگی و بحث ایثارگران در اولویت اول مجلس و دولت قرار دارد؛ از طرفی برای این موضوع با آقای رئیس جمهور صحبت کردم و روز گذشته که توفیق حضور در صحن را نداشتم تا پاسی از شب پیگیر تنظیم بحث مربوط به صندوق ها بودیم و حتما نتیجه آن امروز یا فردا به کمیسیون تلفیق ارائه می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه دارد: روز اول نیز گفته شد این موضوع نیازمند کار کارشناسی و هماهنگی بین دولت و مجلس دارد، دو قوه نیز اراده شان بر این است که حتما مشکل این دو قشر عزیز را برطرف کنند؛ البته وقتی صحبت از صندوق ها و بحث تامین اجتماعی می شود، مسئله کارگران نیز در میان است، لذا حتما این موضوع حل و فصل خواهد شد.

کد خبر: ۲۵۴٬۰۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha