۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸
در یکی از پررونق‌ترین دوره‌های همکاری‌ با چین قرار داریم
وزیر اقتصاد:

در یکی از پررونق‌ترین دوره‌های همکاری‌ با چین قرار داریم

خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در یکی از شکوفاترین و پررونق‌ترین دوره‌های همکاری اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری با چین که ماهیت بلندمدتی دارند، قرار داریم.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی در همایش تجاری ایران و چین ۲۰۲۳ که در شانگهای چین برگزار می شود، اظهار کرد: در یکی از شکوفاترین و پررونق‌ترین دوره‌های همکاری، هم اقتصادی تجاری و هم همکاری‌های سرمایه گذاری که ماهیت بلندمدتی دارند، قرار داریم و امیدواریم این افق روشن به صورت عملیاتی در قالب پروژه هایی که به زودی مردم عزیز ایران ثمرات آن را خواهند دید، خود را نشان بدهد.

براساس این گزارش، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور بامداد یکشنبه به وقت محلی در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی خونگ چیائو از سوی مقامات دولت چین، سفیر ایران در چین و برخی مدیران و معاونین وزارت امو خارجه مورد استقبال قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور با سفر به چین در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین سخنرانی و برای توسعه بازارهای بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با مقامات چین و کشورهای حاضر مذاکره می‌کند.

در این سفر که با بدرقه رسمی رئیس دفتر رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیأت دولت آغاز شد، وزیر صمت، معاون اجرایی، وزیر اقتصاد، مخبر را همراهی می‌کنند.

نمایشگاه بین‌المللی واردات چین CIIE، رویدادی تجاری است که از سال ۲۰۱۸ هر ساله در شانگهای چین برگزار می‌شود. این نمایشگاه اولین اکسپو در سطح ملی با موضوع واردات در جهان است.

این نمایشگاه به میزبانی مشترک وزارت بازرگانی چین و دولت محلی شانگهای برگزار می‌شود. شرکای این نمایشگاه شامل سازمان تجارت جهانی، کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل و سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد هستند.

هدف از نمایشگاه واردات، معرفی بازار داخلی چین به شرکت‌های خارجی و تقویت مصرف داخلی است. نمایشگاه بین‌المللی واردات چین، بستری برای همکاری کشورهای فقیر و غنی و همچنین اقتصادهای کوچک و بزرگ در قالب همکاری برد برد فراهم کرده است.

همچنین امکان گفت وگوی شرکت‌ها و کارشناسان را از نزدیک فراهم می‌سازد تا شرکای تجاری خود را پیدا کنند.

اولین دوره این نمایشگاه در سال ۲۰۱۸ شخصاً توسط شی جین پینگ افتتاح شد.

پنجمین دوره این نمایشگاه در سال ۱۴۰۱ با حضور بیش از ۲۸۰۰ غرفه و ۱۰۰ کشور جهان برگزار شد و گردش مالی روزهای نمایشگاه در سال گذشته ۷۳.۶ میلیارد دلار بوده است.

امسال نیز ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی واردات چین (CIIE ۲۰۲۳) در ۱۴ الی ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۲ در شهر شانگهای برگزار خواهد شد. این نمایشگاه از چهار بخش شامل پاویون‌های ملی، پاویون‌های تجاری، بخش‌های اقتصاد بین‌الملل و فعالیت‌های مرتبط با تبادل فرهنگی تشکیل شده است.

مهمانانی از ۱۴۵ کشور، منطقه و سازمان بین‌المللی در این رویداد شرکت خواهند کرد.

بیش از ۳۴۰۰ غرفه دار و ۳۹۴ هزار بازدید کننده حرفه‌ای برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند که نشان دهنده بازگشت کامل به سطح پیش از وقوع کروناست.

کد خبر: ۲۵۳٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha