جشن خودکفایی کاغذ به زودی برگزار می‌شود| تولید ۸ هزار تن کاغذ
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جشن خودکفایی کاغذ به زودی برگزار می‌شود| تولید ۸ هزار تن کاغذ

اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در آغاز فعالیت دولت تنها پنج هزار تن کاغذ تولید می‌شد که این رقم اکنون به ۸ هزار تن رسیده است.

به گزارش بازار، محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه نشست پاسخگویی بر خط مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال انجام توافقات نهایی برای اجاره اماکن اقامتی و هتل ها حج عمره هستیم و سازمان حج و اوقاف همه تلاش خود را در این رابطه به کار گرفته است و به‌زودی فراخوان و اعلامیه‌های لازم صادر خواهد شد.

وی بیان کرد: برنامه ما این بود که از اواخر آذرماه و حتی زودتر این کار را آغاز کنیم به هر حال بخشی از کار در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد و بخش دیگر در اختیار دولت میزبان است که باید تمهیدات لازم را فراهم کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: با توجه به اینکه بعد از حدود هشت سال قرار است سفر عمره از سرگرفته شود به طور طبیعی به تمهیداتی نیاز دارد. همکاران من در سازمان حج برای اعزام ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر به زیارت عمره برنامه‌ریزی کرده‌اند که امید است تا قبل از آغاز موسم حج واجب اعزام ها انجام شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه روند کار تاکنون به خوبی پیش رفته است، ادامه داد: ما به دنبال افزایش شرکت‌های حمل و نقل هواپیمایی هستیم که در این زمینه اقداماتی انجام شده است تا مشتاقان زیارت خانه خدا با آرامش خاطر به این سفر مشرف شوند.

وی درباره فیش متوفیان حج عمره نیز گفت: فیش متوفیان در اختیار وراث آنها است و نایب آنها براساس نوبت‌بندی که اعلام می‌شود، به عمره اعزام خواهند شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جشن خودکفایی کاغذی نیز عنوان کرد: در آغاز فعالیت دولت سیزدهم تنها پنج هزار تن تولید کاغذ داشتیم و در حالی که برخی دوستان نگران بودند شاید به این زودی‌ها به خودکفایی در این زمینه نرسیم اما با تلاش های انجام شده در نهایت خودکفایی تولید کاغذ را اعلام کردیم.

اسماعیلی بیان کرد: تا امروز این عدد به نزدیک ۸۰ هزار تن رسیده و در زمینه کاغذ تحریر و کاغذ نشر به خودکفایی رسیده‌ ایم. قرار بود هفته قبل برنامه جشن خودکفایی را در مازندران داشته باشیم که به دلیل سفر استانی رئیس جمهور به استان کردستان که من نیز در این سفر حضور داشتم، برنامه به تعویق افتاد اما در نظر است در اولین فرصت جشن خودکفایی تولید کاغذ برگزار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در زمینه تولید کاغذ چند مجموعه دیگر هم ارتقای ظرفیت پیدا می‌کند و یک مجموعه بزرگ نیز در آینده نزدیک در شیراز راه‌اندازی خواهد شد که اتفاق بسیار مهمی در صنعت تولید کاغذ است.

اسماعیلی ابراز امیدواری کرد که ایران بتواند علاوه بر رفع نیازهای داخلی که اتفاق افتاده و اکنون ۱۵۵ میلیون جلد کتاب درسی با کاغذ ایرانی چاپ می‌شود، بخشی از تولیدات خود را به کشورهای مختلف صادر کند.

وی درباره خبرهای خوب در حوزه سینما گفت: در زمان حاضر جریان تولید فیلم دوره بسیار خوبی را طی می‌کند به گونه ای که برای ما و عوامل سینما هم قابل پیش‌بینی نبود. اکنون فروش فیلم اول به حدود ۲۸۰ میلیارد تومان رسیده است که یک تحول است زیرا برای احداث سالن های سینما باید فیلم ها به فروش برسد از این رو تولید فیلم خوب برای ما در اولویت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ما در حوزه سینما تنظیم‌گری می‌کنیم، یک بخش تولیدات هم در اختیار ما قرار دارد که از طریق بنیاد فارابی انجام می شود و البته بخش‌های دولتی هم در این رابطه مشارکت می‌کنند.

اسماعیلی عنوان کرد: وقتی کار را آغاز کردیم پیش‌بینی‌ ها این نبود که بخش دولتی بتواند کمک جدی در این حوزه انجام دهد اما دیدیم که امسال برای جشنواره هم بنیاد فارابی تولیدات بسیار خوبی را آماده می‌کند و نتیجه ریل گذاری‌هایی که طی دو سال گذشته انجام شده در جشنواره فیلم فجر پیش‌رو همه مخاطبان سینما قرار می گیرد.

وی درباره وضعیت شبکه نمایش خانگی اظهار کرد: این موضوع از اواخر دولت قبل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صدا و سیما منتقل شد اما در دوره جدید با تعاملی که داشتیم بخش مهمی از نظارت‌ها در حوزه موسیقی، فیلم تبلیغات و حوزه‌های دیگر به وزارت ارشاد بازگردانده شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در حوزه سریال، کارها در اختیار ساترا و سازمان صدا و سیما قرار دارد و در هر شورایی دو نفر از وزارت ارشاد نیز حضور دارند و اکنون کار به قوام مناسبی رسیده و من فکر می‌کنم که با تنظیم نهایی اساسنامه و آیین نامه‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی، شاهد یک نظام تنظیم‌گری مناسب در این حوزه باشیم.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که چند فرزند دارد، گفت: من سه فرزند و یک نوه هم دارم. دختر من در سن ۱۸ سالگی ازدواج کرد و الان فرزند دارد. یک پسر دهه هشتادی هم دارم و در دهه ۹۰ هم بعد از اینکه موضوع جوانی جمعیت پیش آمد خداوند فرزند سومی را هم به ما عنایت فرمود و نوه من متولد ۱۴۰۰ است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ترویج فرهنگ جوانی جمعیت اظهار کرد: سال گذشته فیلم بسیار خوبی را به جشنواره رساندیم و امسال هم فیلم داریم و موضوع حمایت از قانون جوانی جمعیت جزو چند اولویت اصلی ما در تولید محتوا در وزارت ارشاد است.

وی افزود: امسال در فیلم کوتاه یک بخش مستقل داشتیم و جایزه ویژه به جوانی جمعیت دادیم فیلم‌های خیلی خوبی هم ساخته شده است یکی از بخش‌های حمایتی ما در وزارت ارشاد از قانون جوانی جمعیت است.

کد خبر: ۲۵۳٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha