۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
آمادگی ایران برای همکاری با کوبا در حوزه انرژی و بازسازی پالایشگاه‌ها
معاون اول رئیس‌جمهور عنوان کرد

آمادگی ایران برای همکاری با کوبا در حوزه انرژی و بازسازی پالایشگاه‌ها

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ایران آمادگی دارد با کشور کوبا در حوزه انرژی، بازسازی پالایشگاه‌های این کشور و فناوری‌های نوین همکاری کند.

به گزارش بازار، محمد مخبر امروز (یکشنبه، ۱۴ آبان‌ماه) در دیدار با مانوئل ماررو، نخست‌وزیر کوبا در حاشیه ششمین اکسپو واردات چین با اشاره به جایگاه مثبت فیدل کاسترو، رهبر فقید کوبا در میان مردم ایران از زمان انقلاب اسلامی اظهار کرد: از همان زمان روابط نزدیکی میان دو کشور شکل گرفت، ضمن آنکه هر دو کشور دشمن مشترکی دارند که اقدام‌های ناجوانمردانه‌ای علیه دو ملت انجام داده است.

وی مهم‌ترین گام در توسعه همکاری‌های اقتصادی را فعال شدن بخش خصوصی دو کشور دانست و افزود: تهاتر، همکاری‌های پولی و بانکی و معامله از طریق ارز ملی دو کشور از مقدمات لازم برای توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور است و دلیلی ندارد دو کشور همسو با ارز کشور دشمن مبادلات تجاری خود را انجام دهند.

معاون اول رئیس‌جمهوری از آمادگی ایران برای همکاری با کوبا در حوزه انرژی، بازسازی پالایشگاه‌ها و فناوری‌های نو خبر داد و تصریح کرد: لازم است کمیسیون مشترک دو کشور فعال شود و نقشه راهی برای گسترش مناسبات اقتصادی فی‌مابین ترسیم کند.

مخبر با اشاره به اینکه زمینه‌های همکاری را که نقش مؤثری در پیشبرد روابط اقتصادی فی‌مابین دارند، شناسایی کرده‌ایم، اظهار کرد: حوزه معدن، نیرو، انرژی، فناوری‌های زیستی و بیوتکنولوژی از زمینه‌های مهم همکاری برای دو کشور محسوب می‌شود که می‌توانیم با توسعه همکاری در این بخش‌ها، مناسبات خود را ارتقا دهیم.

کد خبر: ۲۵۳٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha