۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
افزایش ۳ برابری منابع بانک قرض الحسنه مهر| ۲ میلیون ایرانی وام قرض الحسنه گرفتند
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران خبر داد؛

افزایش ۳ برابری منابع بانک قرض الحسنه مهر| ۲ میلیون ایرانی وام قرض الحسنه گرفتند

اردبیل- مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: منابع این بانک در دولت سیزدهم بیش از سه برابر رشد یافته است.

سید سعید شمسی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در دولت سیزدهم منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران از ۷۰ هزار میلیارد تومان به ۲۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته که بالاترین رشد منابع بانکی را در شبکه بانکی کشور به خود اختصاص داده است.

وی از بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان بزرگترین بانک قرض الحسنه کشور با شعب متعدد خبر داد و تصریح کرد: در هفت ماهه امسال بانک قرض الحسنه مهر ایران برای ۲ میلیون ایرانی تسهیلات به ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده است.

پیش بینی می کنیم تا پایان امسال ۳.۵ میلیون ایرانی از وام قرض الحسنه بانک مهر ایران استفاده کنند که این خود یک رکورد در پرداخت تسهیلات با حجم انبوهی از منابع بانکی در سایه حمایت خیرین، آحاد مردم و نهادها و سازمان های مختلف است.

تا پایان امسال ۳.۵ میلیون ایرانی از وام قرض الحسنه استفاده می کنند

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: این پرداختی تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد نشان می دهد و سقف تسهیلات پرداختی نیز از ۵۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان در این ۲ سال افزایش پیدا کرده است.

شمسی نژاد افزود: پیش بینی می کنیم تا پایان امسال ۳.۵ میلیون ایرانی از وام قرض الحسنه بانک مهر ایران استفاده کنند که این خود یک رکورد در پرداخت تسهیلات با حجم انبوهی از منابع بانکی در سایه حمایت خیرین، آحاد مردم و نهادها و سازمان های مختلف است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در دو سال دولت سیزدهم منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران از ۷۰ هزار میلیارد تومان به ۲۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته که در بین شبکه بانکی کشور بالاترین رشد منابع بانکی را به خود اختصاص داده است.

شمسی نژاد به حجم تسهیلات پرداختی اشاره کرد و ادامه داد: در سال جاری حجم تسهیلات پرداختی این بانک از ۶۰ هزار میلیارد تومان به ۱۷۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و همچنان بانک قرض الحسنه مهر ایران در توسعه بانکداری نوین خود سعی می کند تا به عناوین مختلف اعم از تسهیلات پرداختی امتیازی، حمایتی، کالاکارت و سایر منابع پرداختی یاریگر مردم در خریدها و تأمین نیازمندی ها باشد.

راه اندازی نئوکارت بانک قرض الحسنه مهر و توسعه کیوکارت

وی اضافه کرد: در دو سال دولت سیزدهم سقف تسهیلات پرداختی بانک از ۵۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته که یک سوم آن تسهیلات بدون ضامن بوده که تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان قابل پرداخت است.

شمسی نژاد بیان کرد: در این دو سال تعداد مشتریان این بانک از ۱۰ میلیون نفر به ۱۶ میلیون نفر افزایش یافته و معوقات آن نیز از چهار دهم درصد به پایین ترین رقم تقلیل یافته که ۷۰ درصد آن سررسید گذشته است.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در قالب کالاکارت و با هدف حمایت از تولید داخلی سقف پرداخت تسهیلات این بانک از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته که امیدواریم با همراهی تولیدکنندگان بازپرداخت این تسهیلات به ۳۶، ۴۸ و حتی تا ۶۰ ماه نیز افزایش پیدا کند.

شمسی نژاد حمایت از شرکت های دانش بنیان و عرضه محصولات آنها را با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه یادآور شد و تصریح کرد: قرار است دستگاه های مختلف پرداخت حقوق و دستمزد را در این بانک متمرکز کنند تا از طریق کارت مهر به عنوان کارت زندگی کارکنان و کارگران بر اساس دستمزد خود خدمات آموزشی، بیمه ای، خرید کالا و سایر وسایل مورد نیاز ماهانه خود را به صورت قسطی و بدون ارائه چک انجام دهند.

وی از راه اندازی نئوکارت بانک قرض الحسنه مهر و توسعه کیوکارت خبر داد و گفت: برای نسل جوان و نوجوان بستر بهره مندی از تسهیلات هوشمند و آنلاین را در این بانک فراهم کردیم که در سالگرد تأسیس بانک قرار است کیوکارت این بانک راه اندازی شود.

در اغلب استان ها خدمات بانک به صورت آنلاین و غیرحضوری انجام می شود ولی گاه برای اعتبارسنجی مدارک کاغذی نیز گرفته می شود که این شرایط به حداقل خود رسیده است.

رتبه ششم استان اردبیل در مدیریت منابع بین شبکه بانکی

شمسی نژاد هدف از اجرای این طرح را فرهنگسازی قرض الحسنه و افزایش سواد مالی عموم مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان اعلام کرد و افزود: در اغلب استان ها خدمات بانک به صورت آنلاین و غیرحضوری انجام می شود ولی گاه برای اعتبارسنجی مدارک کاغذی نیز گرفته می شود که این شرایط به حداقل خود رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شعبات بانک قرض الحسنه مهر ایران هم اکنون به ۵۰۰ شعبه در کشور رسیده و سعی می کنیم تا جانمایی و پراکنش آن را به صورت مناسب انجام دهیم همه مردم در نقاط مختلف کشور از خدمات این بانک استفاده کنند.

شمسی نژاد در مورد آخرین وضعیت عملکرد بانک قرض الحسنه مهر استان اردبیل نیز اضافه کرد: در حال حاضر بانک قرض الحسنه مهر استان اردبیل با ۴۱ هزار میلیارد ریال منابع رتبه ششم را در استان در مدیریت منابع بین شبکه بانکی دارا است.

وی بیان کرد: ۹ درصد منابع استان متعلق به بانک قرض الحسنه مهر است و امسال ۵۰ درصد رشد منابع را که بالاترین رشد منابع در بین بانک ها است، به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: پرداخت تسهیلات در این استان روند مناسبی را داشته و ۲۰ درصد جمعیت این استان نزد بانک قرض الحسنه مهر حساب باز کردند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: در ۱۲ شعبه بانک قرض الحسنه مهر استان اردبیل خدمات متنوع به مشتریان ارائه می شود.

کد خبر: ۲۵۳٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha