۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
همه روش های آپدیت ویندوز را بشناسیم

همه روش های آپدیت ویندوز را بشناسیم

هنگامی که پیامی مبنی بر آپدیت ویندوز دریافت می‌کنیم، باید در اسرع وقت مراحلی را در نظر بگیریم که پس از پشت سر گذاشتن آنها ویندوز آپدیت شود.

به گزارش بازار، هنگامی که پیامی مبنی بر آپدیت ویندوز دریافت می‌کنیم، باید در اسرع وقت مراحلی را در نظر بگیریم که پس از پشت سر گذاشتن آنها ویندوز آپدیت شود. در این مطلب از بنیان سافت قصد داریم روش‌هایی را بیان کنیم که به وسیله آنها به روز رسانی ویندوز به سهولت انجام می‌شود.

اهمیت آپدیت ویندوز

برای اینکه سیستم ما به درستی و در امنیت کامل کار کند، باید آپدیت ویندوز انجام شود. در حقیقت به روز رسانی ویندوز حائز اهمیت است. آن هم به سه دلیل عمده که در ادامه توضیح خواهیم داد.

ارتقای امنیت سیستم

هنگامی که آخرین نسخه ویندوز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، همچنان از سوی متخصصان مایکروسافت مورد بررسی است تا ایرادات جزئی آن شناسایی شده و در نسخه جدید رفع شود. امنیت ویندوز مبحث مهمی است که کارشناسان آی تی و امنیت آن را از جوانب مختلفی نگاه می‌کنند.

برای مثال آنتی ویروسی که روی نسخه اورجینال ویندوز وجود دارد، در هر نسخه قدرتمندتر خواهد شد. در نتیجه در نسخه به روز رسانی شده ویندوز، سیستم شما تحت محافظت بیشتری قرار دارد و احتمال آسیب دیدن در صورت دزدی‌های اینترنتی و فیشینگ کمتر است.

افزایش سازگاری سیستم با برنامه‌های جدید

با آپدیت ویندوز، سیستم شما با جدیدترین نسخه نرم افزارها سازگاری بیشتری دارد. در واقع وقتی ویندوز به روز رسانی می‌شود، برنامه‌های مختلف بدون اینکه با مشکلی مواجه شوند، روی سیستم شما کار می‌کنند. در حالی که اگر از آپدیت کردن ویندوز سیستم خود اجتناب کنید، شاهد توقف نابجا برنامه یا کند شدن عملکرد سیستم خود خواهید بود.

حتی ممکن است مدام مجبور به ری استارت کردن دستگاه خود شوید. اما استفاده از آخرین نسخه ویندوز شما را از شر این مشکلات نجات می‌دهد.

افزایش سرعت سیستم

آپدیت شدن ویندوز این فایده را دارد که ایرادات جزئی و غیرقابل تصور از روی سیستم شما حذف خواهند شد. گاهی مشکلاتی که در آخرین نسخه ویندوز وجود دارند، آنقدر ناچیز هستند که کاربران زیاد با آن دست و پنجه نرم نمی‌کنند. اما متخصصان مایکروسافت آنها را شناسایی کرده و در نسخه جدید رفع می‌کنند. شما نیز بعد از آپدیت ویندوز تنها به تند شدن سرعت سیستم خود پی می‌برید، بدون اینکه دلیل اصلی آن را بدانید.

روش آپدیت ویندوز ۷ و ۸

برای اینکه ویندوز ۷ و ۸ را آپدیت کنید، باید چند مرحله را در نظر داشته باشید. مراحل به روز رسانی ویندوز عبارتند از:

  • از استارت ویندوز وارد صفحه (Control Panel) شوید.
  • از میان گزینه‌های موجود در صفحه کنترل پنل، روی (System and Security) کلیک کنید.
  • در صفحه جدید گزینه (Windows Update) را انتخاب نمایید.
  • در منوی سمت چپ صفحه باید گزینه (Check for Updates) را برگزینید تا سیستم آپدیت‌های جدید را برای ویندوز پیدا کند.
  • نهایتاً پیامی می‌آید (x important updates are available) و تعداد آپدیت‌های لازم برای به روز رسانی ویندوز به شما اطلاع داده می‌شود.
  • با کلیک روی دکمه (Install updates)، فرآیند به روز رسانی ویندوز انجام می‎شود.

توجه داشته باشید که شما می‌توانید با کلیک کردن روی گزینه (View update history)، تمام جزئیات آپدیت‌های پیشین را مشاهده کنید. سپس مواردی که ایرادی دارند، به سهولت غیر فعال کنید.

چگونه ویندوز را آپدیت کنیم؟

آپدیت کردن ویندوز ۱۰ و ۱۱

قیمت ویندوز اصل به همراه مشخصات آن در سایت بنیان سافت به عنوان مرجع ارائه دهنده ویندوز اورجینال به شما در تصمیم گرفتن درباره خرید ویندوز ۱۰ کمک می‌کند. اما خرید مرحله اولیه است. شما بعد از خرید و نصب، به صورت دوره‌ ای پیام‌هایی درباره آپدیت ویندوز ۱۰ دریافت خواهید کرد.

البته ویندوز ۱۰ این قابلیت را دارد که آپدیت‌ها را به طور خودکار انجام دهد. تنها از شما می‌خواهد که سیستم را ری استارت کنید تا آپدیت کامل انجام شود.

برای آپدیت ویندوز ۱۰ باید از مراحل زیر پیروی کنید.

  • برای آپدیت دستی ویندوز ۱۰ از منوی استارت وارد بخش (Update & Security) شوید.
  • در صفحه باز شده گزینه (Windows Update) را انتخاب نمایید.
  • اکنون نوبت به آن رسیده تا روی گزینه (Check for Updates) کلیک کنید تا آپدیت‌های جدید برای ویندوز بازیابی شوند.
  • با کلیک روی دکمه (Update)، فرآیند به روز رسانی تکمیل خواهد شد.
  • شما می‌توانید در صفحه آپدیت روی گزینه (View update history) کلیک کنید تا به سوابق به روز رسانی ویندوز سیستم خود آگاه شوید. چنانچه ایرادی در یکی از آپدیت‌ها وجود دارد، باید آن را حذف کنید تا سرعت فعالیت سیستم شما افزایش یابد.

آپدیت ویندوز 10 و 11

نکات مهم در زمان آپدیت ویندوز ۱۰ و ۱۱

شما می‌توانید هنگام آپدیت کردن ویندوز نصب شده روی سیستم خود ساعت فعال سازی (Activate Hour) را تغییر دهید. به این ترتیب ساعت و دقیقه‌ ای که سیستم نیاز به ری استارت کردن خودکار دارد، تعیین خواهد شد. تنها باید روی گزینه (Change Active Hours) کلیک کنید تا تغییر زمان را انجام دهید.

اگر بخواهید تنظیمات دیگری را تغییر دهید، باید گزینه (Advanced options) را برگزینید. تنظیمات دیگر شامل تعیین استفاده از اینترنت وای فای یا اینترنت همراه هستند. در ضمن شما می‌توانید مشخص کنید که برای ری استارت کردن سیستم هنگام به روز رسانی ویندوز، به شما نوتیفیکیشن داده شود یا خیر. علاوه بر این (Delivery Optimization) برای سیستم شما فرصتی فراهم می‌آورد که فرآیند آپدیت را با سرعت بالاتری انجام دهد.

 ایرادی در استفاده از این گزینه وجود دارد. آن هم این مسئله که سیستم از منابع بیشتری نسبت به حالت عادی استفاده می‌کند تا به روز رسانی ویندوز را با سرعت بالاتری انجام دهد. در نتیجه ممکن است شما کندی عملکرد سیستم را با فعال کردن این گزینه تجربه کنید.

کلام آخر

  • آپدیت ویندوز باعث ارتقای امنیت، سرعت و سازگاری سیستم شما خواهد شد. سازگاری به معنی هماهنگی ویندوز با فعالیت آخرین نسخه نرم افزارهای مختلف است.
  • در ویندوز ۷ و ۸ باید روی دکمه (Install Updates) بزنید تا تمام آپدیت‌های یافت شده اجرا گردند.
  • در ویندوز ۱۰ و ۱۱ نیز بعد از چک کردن آپدیت‌ها، با کلیک کردن روی دکمه آپدیت، کار به روز رسانی با موفقیت انجام خواهد شد.

کد خبر: ۲۵۲٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha