۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس:

واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، راه‌اندازی واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام در آینده نزدیک را دستاورد و افتخاری بزرگ برای هلدینگ خلیج فارس دانست.

به گزارش بازار، عبدالعلی علی‌عسکری در جریان بازدید از بخش‌های مختلف طرح پتروشیمی هنگام، با اشاره به رشد بیش از ۹.۷ درصدی تولید در مجموعه هلدینگ خلیج فارس در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: توانستیم ۱۲۸ هزار میلیارد تومان سود انباشته تلفیقی در هلدینگ ایجاد کنیم که نسبت به پارسال رشد خیره‌کننده ۶۴ درصدی داشته و امسال هم با تصمیم مجمع عمومی، سود ۷۰ تومانی به ازای هر سهم بین سهامداران از جمله سهامداران عدالت توزیع می‌شود و نفع این تقسیم سود حاصل‌شده، به بخش قابل توجهی از آحاد ملت ایران و بخش بزرگی از بازنشستگان خواهد رسید.

وی با اشاره به افتتاح دو پروژه بزرگ این هلدینگ در سال جاری با حضور رئیس‌جمهوری گفت: شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس توانست از سوختن ۱۹ هزار بشکه گاز همراه نفت که سبب آلودگی محیط زیست می‌شد، جلوگیری کند.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به تزریق +C۲ تولیدی هویزه خلیج فارس به پتروشیمی بندر امام اظهار کرد: روزانه بیش از ۷۰ میلیون فوت‌مکعب متان با راه‌اندازی هویزه به شبکه سراسری گاز تزریق می‌شود که با افزایش خوراک و راه‌اندازی فاز ۲ این پالایشگاه گازی، این میزان افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

علی‌عسکری همچنین راه‌اندازی مگاپروژه گچساران، پس از ۱۷ سال و با همت شبانه‌روزی نیروهای متخصص را از دستاوردهای مهم هلدینگ در سال ۱۴۰۲ دانست و تأکید کرد که اتیلن تولیدی گچساران به‌زودی وارد شبکه می‌شود.

در بازدید علی‌عسکری از شرکت پتروشیمی هنگام، سالن همایش این شرکت هم افتتاح شد.

طرح پتروشیمی هنگام با تولید روزانه ۲۲۰۰ تن آمونیاک و ۳۵۰۰ تن اوره در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار، در آستانه بهره‌برداری قرار دارد و این مجموعه توانسته با ثبت رکورد ۱۸ میلیون نفرساعت کارکرد بدون حادثه از ابتدای آغاز طرح، رکوردی قابل توجه ثبت کند.

کد خبر: ۲۵۲٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha