۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
عدم توجه برنامه هفتم توسعه به توسعه بخش کشاورزی
نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس انتقاد کرد

عدم توجه برنامه هفتم توسعه به توسعه بخش کشاورزی

گرگان- نوروزی، نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه هفتم توسعه بخش کشاورزی که از تاکید مقام معظم رهبری است به خوبی دیده نشده است.

رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد:در برنامه هفتم توسعه در بحث حوزه کشاورزی و امنیت غذایی که مقام معظم رهبری نیز به آن تاکید دارد خوب دیده نشده است.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی کرد: دولت با توجه به جنگ اوکراین و روسیه باید قوی ترین برنامه در حوزه کشاورزی داشته باشد چرا که امروز امنیت غذایی در دنیا اهمیت فراوانی دارد.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف دولت در حوزه قیمت گذاری و خرید گندم، یادآور شد: دولت امسال در خرید گندم و پرداخت مطالبات عملکرد خوبی نداشته و ما برای این موضوع پیگیری های زیادی کردیم اما در نهایت در این زمینه شرمنده کشاورزان هستیم.

نوروزی به بدهکاری ۱۶ هزار همت دولت در زمینه تامین کود اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کشاورز برای کشت پاییزه درآمد ندارد که بتواند کود تامین کند و باید اعتبارات در این حوزه تامین شود.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس اجرای سیاست اجرایی الگوی کشت را یک کار غیرعملی دانست و گفت: این مسائله شاید بر روی کاغذ اجرایی باشد اما عملا با این روند موفقیتی نخواهد داشت و برای تحقق این برنامه دولت باید استان به استان کار کند.

وی در ادامه به کاشت یک میلیارد درخت در گلستان اشاره کرد و گفت: کاشت یک میلیارد درخت شعار است و در عمل به سرانجام نخواهد رسید، چون سخت افزار، منابع و امکانات لازم برای آن در نظر گرفته نشده است.

نوروزی با بیان اینکه یکی دیگر از چالش های حوزه کشاورزی بحث سوخت است، تصریح کرد: در این حوزه مشکلات زیادی وجود دارد و این برای گلستان یک ظلم بزرگی است که در برخی از استان به دلیل فراوانی سوخت قاچاق می شود اما در گلستان کشاورز برای کشت و کار سوخت لازم را ندارد.

کد خبر: ۲۵۲٬۹۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha