۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱
قیمت قیر ۵ برابر بهای بنزین| فرسودگی ماشین‌آلات راهسازی
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

قیمت قیر ۵ برابر بهای بنزین| فرسودگی ماشین‌آلات راهسازی

خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قیمت قیر هم اکنون ۵ برابر قیمت بنزین است گفت: قیر ارزشمند است و باید در مصرف و نحوه اجرای ‌آن، انتخاب نوع قیر توجه لازم انجام شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: خیراله خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در پانزدهمین همایش و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات با تاکید بر اینکه قیر ارزشمند است و باید در مصرف و نحوه اجرای ‌آن، انتخاب نوع قیر توجه لازم انجام شود گفت: قیمت قیر هم اکنون ۵ برابر قیمت بنزین است. بنابراین قیر ارزشمند است.

از تیرماه تاکنون، بخش خصوصی حدود ۵۰ میلیون تن قیر در اختیار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل قرار داده است و این اقدام سبب شده تا پروژه‌های عمرانی رونق داشته باشند

او ادامه داد: از تیرماه تاکنون، بخش خصوصی حدود ۵۰ میلیون تن قیر در اختیار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل قرار داده است و این اقدام سبب شده تا پروژه‌های عمرانی رونق داشته باشند.

قیر هم‌اکنون جزو گران‌ترین مصالح پروژه‌های عمرانی است و در عین حال هر سال تخصیص قیر به سختی و با صرف مدت زمانی طولانی و در پایان سال انجام می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: قیر هم‌اکنون جزو گران‌ترین مصالح پروژه‌های عمرانی است و در عین حال هر سال تخصیص قیر به سختی و با صرف مدت زمانی طولانی و در پایان سال انجام می‌شود. به دلیل این روند نامناسب، همواره تولیدکنندگان قیر در انجام پروژه‌های عمرانی کمک حال شرکت ساخت بودند و قیر را به موقع تحویل داده اند.

متاسفانه مجریان پروژه‌ها عمدتا به این مورد توجه نمی‌کنند که قیر با ارزش است و باید در مصرف و نحوه اجرای ‌آن دقت و توجه پس ضرورت دارد در این مورد دقت بیشتری شود

او گفت: متاسفانه مجریان پروژه‌ها عمدتا به این مورد توجه نمی‌کنند که قیر با ارزش است و باید در مصرف و نحوه اجرای ‌آن دقت و توجه پس ضرورت دارد در این مورد دقت بیشتری شود.

خادمی با توضیح اینکه نظارت بر انجام عملیات آسفالت، نظارت بر روند مصرف قیر باید تقویت شود و باید آزمون‌ها در این مورد ارتقا یابد تاکید کرد: ما نیازمند این هستیم تا از مهندسان ناظر پروژه‌های عمرانی آزمونی گرفته شود و آن آزمون متناظر با نوع کار در محل باشد. بنابراین پیشنهاد می‌شود تا مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی این مهم را در برنامه قرار بدهد.

یکی از مشکلات موجود در کشور، فرسودگی ماشین‌آلات راهسازی است که هزینه راهسازی را افزایش داده و هم کیفیت اجرای پروژه‌ها را با مشکل مواجه کرده است

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: یکی از مشکلات موجود در کشور، فرسودگی ماشین‌آلات راهسازی است که هزینه راهسازی را افزایش داده و هم کیفیت اجرای پروژه‌ها را با مشکل مواجه کرده است که نیاز است تا نوسازی ماشین‌آلات راهسازی در برنامه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: عمر روسازی راه‌های کشور پایین است اما انتظار داریم تا با روسازی راه‌ها حداقل بتوان ۱۰ سال از آن بهره‌برداری کرد. البته باید توجه به کیفیت که یکی از ضرورت‌های ملی کشور است و یکی از عواملی است که از خسارت‌های عمده جلوگیری می‌کند مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

کد خبر: ۲۵۲٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha