۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
توجه به «فراوری» در مسیر توسعه صادرات سیب سمیرم| دست واسطه ها کوتاه شود
کارشناس کشاورزی:

توجه به «فراوری» در مسیر توسعه صادرات سیب سمیرم| دست واسطه ها کوتاه شود

اصفهان - عطایی؛ کارشناس کشاورزی گفت: فراهم سازی زیرساخت های فراوری سیب سمیرم می تواند کمک موثری برای صادرات این محصول و کمک به اشتغال کشاورزانی باشد که از خشکسالی سال های اخیر زیان فراوان کردند.

محسن عطایی در گفت و گو با خبرنگار بازار، در پاسخ به این سوال که راهکار توسعه اقتصادی کشاورزان منطقه سمیرم چیست اظهار کرد: هزینه های تولید سیب باید زیر چتر حمایت های بخش کشاورزی و دولت قرار گیرد و حمایت از باغدار و کشاورز یکی از اهداف دولت در پیشبرد تولید ملی باشد.

وی افزود: باید سود بیشتری عاید کشاورزان شود و دست واسطه ها کوتاه شود و دولت نظارت بر عملکرد آنها داشته باشد؛ از سویی دیگر فراوری محصولات دیگر از سیب می تواند کمک موثری به صادرات باشد.

جای خالی نظارت و بازرسی سازمان جهاد کشاورزی

کارشناس کشاورزی با اشاره به اینکه در این ارتباط جای خالی نظارت و بازرسی سازمان جهاد کشاورزی به وضوح مشهود است، بیان کرد: اداره جهاد کشاورزی سمیرم به عنوان متولی بخش کشاورزی و مدافع باغداران می‌تواند نسبت به قانونمند کردن عرضه سیب از باغات برای به حداقل رساندن ضرر و زیان کشاورز اقدام کند.

وی ادامه داد: به دلیل عدم هماهنگی و وحدت کشاورزان فرصتی ایجاد شده که دلالان با حداقل قیمت سیب را از تولید کنندگان خریداری کنند؛ در واقع دلالان همیشه در کمین نشسته اند تا محصول کشاورز را با قیمت اندک خریداری و به قیمت چند برابر بفروشد و در حقیقت درآمد اصلی به جیب اینها می رود.

عطایی گفت: در این میان سازمان تعاون روستایی که مسئولیت خرید توافقی محصول کشاورزان را به عهده دارد بسیار دیر به خرید وارد می شود و معضلاتی مانند بالا بودن هزینه های تولید و برداشت و بسته بندی و دلالانی که هر سال بیشتر در بازار این محصول جولان می دهند از جمله موانع داخلی تولید سیب سمیرم است.

کد خبر: ۲۵۲٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha