تزریق ۲ همت به پروژه فیبرنوری تا پایان سال
معاون سازمان تنظیم مقررات خبر داد

تزریق ۲ همت به پروژه فیبرنوری تا پایان سال

معاون راهبردی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اکنون یک همت به پروژه فیبرنوری تزریق شده و تا پایان سال ۲ همت دیگر برای این پروژه ملی درنظر گرفته خواهد شد.

به گزارش بازار، مهدی روحانی‌نژاد معاون راهبردی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در چهارمین رویداد هفته ایران دیجیتال که صبح امروز با موضوع توسعه زیرساخت‌ها، اقتصاد شبکه و هوشمندسازی در بوستان گفتگو برگزار شد، اظهار داشت: در موضوع تکنولوژی‌های جدید به دنبال روش ایجابی رفتیم. تکنولوژی فیبرنوری که قیمت مناسبت و کیفیت بالاتر دارد.

وی درخصوص هدفگذاری تحقق ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری افزود: اکنون چهار میلیون پوشش فیبرنوری ایجاد شده که این آمار، بدون احتساب پوشش‌های ایجاد شده توسط شرکت مخابرات است. بخشی از برنامه‌ریزی که برای پایان سال انجام شده ایجاد پوشش ۸ میلیون فیبرنوری است که با حضور اپراتورهای جدید به راحتی ممکن خواهد بود. ضمن اینکه مجموع اعدادی که اکنون در الحاقیه پروانه اپراتورها آمده، ایجاد بیش از ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری در دستور کار است.

روحانی‌نژاد تاکید کرد: در برنامه‌ریزی برای توسعه فیبرنوری کشور فرانسه را به عنوان الگو مطالعه و بررسی کردیم و مصوبات‌مان بر اساس تجربیات فرانسه است. آن‌ها پروژه فیبرنوری را سال ۲۰۱۲ آغاز و پس از ۱۰ سال به اتمام رساندند. در کمترین حالت سرعتی که آن‌ها فراهم کرده‌اند ۳۰ مگابیت بر ثانیه است و ما نیز چنین چیزی را دنبال می‌کنیم. تا پایان دولت سیزدهم، ۸۰ دردصد کاربران اینترنت در کشور، حداقل سرعت ۳۰ مگابیت بر ثانیه را در بستر فیبرنوری تجربه خواهند کرد.

معاون سازمان تنظیم مقررات تاکید کرد: تا کنون ۴۰۰ میلیارد تومان از حساب صندوق توسعه فیبرنوری برای تحقق این پروژه برداشت شده است. مقدار ۴۰۰ میلیارد تومان نیز یکی از اپراتورها از محل تسهیم درآمد خود پرداخت کرده و با پرداختی دیگر اپراتورها اکنون یک همت به پروژه تزریق شده و تا پایان سال ۲ همت دیگر برای این پروژه ملی درنظر گرفته خواهد شد.

وی در پایان یکی از چالش‌های مهم این پروژه را مطرح کرد و گفت: باید بدانیم به چه نحوی عمل کنیم که در نهایت انحصاری در حوزه فیبرنوری شکل نگیرد و مردم در لایه سرویس بتوانند از خدمات متنوع و با کیفیت برخوردار باشند.

کد خبر: ۲۵۲٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha