۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
۳۶ درصد از مساحت ۷ شهر کردستان نیازمند بازآفرینی است
مدیرکل راه وشهرسازی کردستان:

۳۶ درصد از مساحت ۷ شهر کردستان نیازمند بازآفرینی است

کردستان- مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه ۳۶ درصد از مساحت هفت شهر استان نیازمند بازآفرینی و احیا است، گفت: اجرای ۴۹ پروژه بازآفرینی در این شهرها آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدصدیق ثابتی صبح یکشنبه در نشست با خبرنگاران استان که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با اشاره به اینکه حوزه بازآفرینی شهری شامل بافت فرسوده، بافت با پیشینه روستایی، سکونتگاه‌های غیر رسمی، بافت ناهمگون و بافت تاریخی است، اظهار داشت: ۳۶ درصد از مساحت شهرهای سنندج، سقز، مریوان، قروه، بیجار، کامیاران و بانه در حوزه طرح‌های بازآفرینی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از جمعیت شهرهای کردستان در محدوده با تراکم بالا و کم برخوردار از استاندارهای زندگی شهری سکونت دارند، افزود: عملیات اجرایی ۴۹ پروژه بازآفرینی برای این هفت شهر استان از سال گذشته آغاز شده است.

وی اعتبار تخصیص داده شده برای این تعداد پروژه را بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: تعدادی از این پروژه‌ها به بهره برداری رسیده و مابقی هم با سرعت مناسبی در حال اجرا است ...

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه رتبه نخست جذب اعتبارات بازآفرینی را کسب کردیم، اظهار داشت: آزادسازی معابر، کاهش آلاینده های زیست محیطی و سلامت شهروندان، ارتقای استانداردهای لازم برای زندگی از جمله اهداف اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری است.

کد خبر: ۲۵٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha