۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۰
کاهش ۴۰ درصدی برداشت زعفران در وامنان| مسئولان برای عکس یادگاری می آیند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کاهش ۴۰ درصدی برداشت زعفران در وامنان| مسئولان برای عکس یادگاری می آیند

گرگان- عادلی، مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدی زعفران‌کاران روستای وامنان گلستان گفت: ارگان‌های متولی هیچ توجهی به حوزه زعفران ندارند و فقط در فصل برداشت و برای گرفتن عکس به سراغ زعفرانکاران می‌آیند.

ذبیح الله عادلی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: یک ایراد اساسی و معضل بزرگ در حوزه زعفران این است که هیچ ارگان و دستگاهی در گلستان به زراعت توجه ندارد و فقط در موسم برداشت زعفران به سراغ زعفران کاران می‌آیند و با بَه‌بَه و چَه چَه عکس یادگاری می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدی زعفران‌کاران روستای وامنان گلستان ادامه داد: انتظار ما از مسئولان آن است که رابطه تنگاتنگی با زعفران کاران داشته باشند تا مشکلات آنها را بفهمند و برای آنها چاره‌اندیشی کنند

عادلی افزود: فرایند برداشت زعفران در روستای وامنان از ۲۰ مهر ماه آغاز شده و تاکنون ۱۵ روز از برداشت این محصول ارزشمند می گذرد.

وی گفت: به سبب شرایط خاص اقلیمی در سال گذشته و به طور خاص کم بارشی و سرمای شدید در زمستان و افزایش بی‌حد و مرز دما در تابستان، نگرانی گسترده ای در حوزه زعفران داریم.

مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدی زعفران‌کاران روستای وامنان گلستان بیان کرد: بر اساس گزارش‌های واصله وضعیت زعفران در خراسانات، تربت حیدریه و فاروج وضعیت نگران کننده‌ای است و بسیاری از کشاورزان و زعفرانکاران دغدغه زیادی دارند.

عادلی گفت: وضعیت زعفران در استان گلستان نسبت به منطقه خراسانات، اندکی بهتر است زیرا در نیمه مهرماه سال جاری شاهد بارندگی مطلوبی در منطقه بودیم و این امر موجب گلدهی مزارع زعفران شده است.

وی عنوان کرد: برآوردها حکایت از آن دارد که امسال بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افت زعفران در گلستان و برخی از مناطق کشور اتفاق خواهد افتاد.

مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدی زعفران‌کاران روستای وامنان گلستان ادامه داد: بر اساس برآوردها پیش بینی می‌شود که فرایند برداشت زعفران تا ۱۳ آبان در منطقه وامنان ادامه داشته باشد.

کد خبر: ۲۵۱٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha