۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۵
بازگشایی بازارچه سیف سقز/۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار به کردستان اختصاص می یابد
استاندار کردستان:

بازگشایی بازارچه سیف سقز/۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار به کردستان اختصاص می یابد

سنندج – استاندار کردستان از بازگشایی بازارچه سیف سقز در جریان دور دوم سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: بازگشایی این مرز بعد از سالها انتظار مردم و فعالان اقتصادی عملیاتی می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان کردستان اظهار کرد: اعتبارات خوبی برای دور دوم سفر هیات دولت به استان کردستان در نظر گرفته شده است و امیدواریم که این سفر در میان استقبال و حضور پرشور مردم برگزار شود.

وی بازگشایی بازارچه سیف سقز را یکی از مهمترین اقدامات این سفر عنوان کرد و افزود: بازارچه سیف سقز بعد از سالها، در آینده ای نزدیک و همزمان با سفر هیات دولت به کردستان بازگشایی می شود.

وی از سفر رئیس جمهور به کردستان در هفته‌ آینده خبر داد و گفت: با افتخار اکنون هشتمین استان در میزبانی دومین سفر ریاست جمهوری هستیم.

وی ضمن اشاره به پیگیری مصوبات دور اول سفر هیات دولت به استان کردستان، عنوان کرد: کردستان نسبت به سرانه کشوری رتبه اول در جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری در دور اول را کسب کرده‌است.

زارعی کوشا اضافه کرد: با نگاهی به تکمیل کلان پروژه‌ های استان طی یک سال اخیر، عنایت ویژه دولت به استان مشهود و مشخص است.

استاندار کردستان گفت: به هیچ وجه پروژه‌ های نیمه تمام و ناقص را افتتاح نخواهیم کرد و به مردم شریف کردستان که لیاقت بیشتر از این‌ها را دارند وعده‌های واهی نمی ‌دهیم.

زارعی کوشا ادامه داد: با سیاست گذاری ویژه در اولویت بندی تخصیص اعتبارات، کلان پروژه‌های استان از جمله راه آهن سنندج- همدان، فرودگاه سقز و پروژه‌های آبی و دیگر پروژه‌ها در جریان این سفر مبارک، افتتاح خواهد شد.

استاندار کردستان با اشاره به برگزاری جلسات کارشناسی در تهران برای تصویب اعتبارات سفر دور دوم، گفت: تا امروز ۱۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای مصوبات دور دوم سفر توافق شده‌ است و امیدواریم ظرف این یک هفته تا ورود رئیس جمهور این میزان افزایش یابد.

زارعی کوشا با بیان اینکه مردم کردستان به مهمان نوازی مشهورند، ادامه داد: از این میراث ناملموس کردهای عزیز در مهمان نوازی و ارادت مردم این دیار به سادات در استقبال از ریاست جمهوری بهره ‌مند خواهیم شد و از همه دستگاه ‌ها خواستاریم با هماهنگی کامل برای تسهیل حضور و میزبانی مردم عزیز پای کار باشند.

زارعی کوشا با بیان اینکه در استان کردستان علاوه بر پروژه‌های نیمه تمام، مشکلات و گره‌های مزمنی احساس می‌ شود که نیازمند زمان، انگیزه و انرژی مضاعف است، بیان کرد: یکی از این مشکلات پرونده بلاتکلیف ۲۳ ساله زمین ‌های شهرک وحدت سنندج بود که خوشبختانه با تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری مشکل قریب به ۲ هزار خانواده در مهرماه جاری بعد از ۱۶ ماه تلاش مستمر برطرف شد و به این سردرگمی خاتمه داد.

استاندار کردستان در ادامه از پیگیری مستمر برای تعین تکلیف مشکل اراضی هفت آسیاب که دغدغه یک هزار و ۲۰۰ خانواده سنندجی است خبر داد و گفت: برای حل این مشکل با طراحی ویژه، تدابیر و تمهیداتی اندیشیده شده است.

زارعی کوشا افزود: در طول دو سال گذشته بیش از ۲۷۰ کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت و بهسازی شده که عملکرد در این حوزه نسبت به دولت ‌های گذشته قابل توجه و چشمگیر است.

کد خبر: ۲۵۱٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha