۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
رشد ۱۶ درصدی تولید لوازم خانگی در نیمه نخست امسال
معاون صنایع عمومی وزارت صمت مطرح کرد

رشد ۱۶ درصدی تولید لوازم خانگی در نیمه نخست امسال

برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: با راه اندازی خطوط جدید تولید در کشور موفق شدیم طی نیمه نخست سال به رشد ۱۶ درصدی تولید در صنعت لوازم خانگی برسیم.

به گزارش بازار، محمد مهدی برادران افزود: عمق داخلی سازی درصنعت لوازم خانگی به بیش از ۶۵ درصد رسیده است و حتی محصولاتی داریم که صد درصد تولید داخل هستند.

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی ایران با حضور ۳۱۳ شرکت داخلی و خارجی روز گذشته افتتاح شد، تولیدکنندگان این صنعت معتقدند که با ممنوعیت واردات از سال ۱۳۹۷، زمینه رشد محصولات داخلی فراهم و تنوعی از لوازم خانگی با امکانات روز دنیا در کشور تولید شده است.

محسن شکر الهی مدیرکل صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت می‌گوید: مذاکراتی با بانک مرکزی و گمرک کشور داشتیم تا تامین قطعات وارداتی نیز تسهیل شود، هم اکنون تولید برخی قطعات در کشور مقرون به صرفه نیست و ناچار به واردات آن‌ها هستیم که مشکلات تامین ارز مورد نیاز برای واردات این قطعات هم بزودی رفع می‌شود.

صنعت لوازم خانگی در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از نیاز داخل را تولید می‌کند و تولید کنندگان این صنعت با افزایش کیفیت محصولات خود، مدت زمان ضمانت نامه‌ها را به حداقل ۲۴ ماه رسانده اند و برخی محصولات حتی تا ۳۶ ماه ضمانت می‌شوند. این یعنی محصول لوازم خانگی ایرانی می‌تواند پس از تامین بازار داخل، سهم خوبی از بازارهای صادراتی را خود اختصاص دهد.

کد خبر: ۲۵۱٬۷۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha