۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
سهم ۲۲ درصدی سرمایه گذاری دولت در توسعه زیرساخت های منطقه آزاد اینچه برون
رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی گرگان:

سهم ۲۲ درصدی سرمایه گذاری دولت در توسعه زیرساخت های منطقه آزاد اینچه برون

گرگان- رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی گرگان گفت: سهم دولت در واقع ۲۲ درصد از مجموع سرمایه گذاری در منطقه آزاد اینچه برون را شامل می شود که به منظور ایجاد زیر ساخت هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا مبصری پنجشنبه در نشست خبری با رسانه های استان اظهار کرد: در جریان سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به گلستان و در جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی هفت مورد مصوب شد که چهار مورد از این مصوبات به منطقه آزاد اینچه برون مرتبط بود.

رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی گرگان با اشاره به این مصوبات افزود: کمک به محصور سازی فاز اول منطقه آزاد که حدود چهار هزار هکتار است، نخستین مصوبه این جلسه بود.

وی اضافه کرد: برابر برآورد ها محصور کردن این منطقه به سرمایه ای حدود ۵۰ میلیارد نیاز دارد که بانک ملت موظف شد این مبلغ را پرداخت کند.

وی ادامه داد: استقرار گمرک و تبدیل گمرک فعلی اینچه برون به گمرک مستقر در منطقه آزاد نیز دومین مصوبه جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی بود.

مبصری گفت: شرکت بانک ها به صورت کنسرسیومی در ایجاد زیرساخت برای منطقه آزاد و همچنین تحقق بودجه ۱۲ هزار میلیارد تومانی سهم دولت برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد اینچه برون هم دو مصوبه دیگر این جلسه بود.

مبصری توضیح داد: سهم دولت در واقع ۲۲ درصد از مجموع سرمایه گذاری در منطقه آزاد اینچه برون را شامل می شود که به منظور ایجاد زیر ساخت هایی شامل آب، برق، گاز، ریل و غیره در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی پیگیر اجرای این مصوبات خواهد بود، گفت: ابلاغ هیئت مدیره منطقه آزاد توسط معاون رئیس جمهور صادر شده است که اسامی در هفته پیش رو به صورت رسمی اعلام می شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی تصریح کرد: مجوز تامین آب منطقه آزاد از طریق احداث چاه صادر شده و برق هم از طریق تقویت خطوط موجود تامین خواهد شد.

وی در ادامه افزود: علاوه بر حفر چاه، استفاده از آب ناشی از فاضلاب و شیرین سازی آب دریا دو راهکار دیگر برای تامین آب مورد نیاز منطقه آزاد اینچه برون بوده که در حال پیگیری برای تحقق آن هستیم.

مبصری گفت: در صورت محصور شدن منطقه، امکان فروش زمین تا میزان ۱۵ هزار میلیارد فراهم است که این مبلغ می تواند در توسعه منطقه نقش داشته باشد.

کد خبر: ۲۵۱٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha