۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
تعریف ۱۱.۵ هزار میلیارد تومان پروژه اچ‌اس‌ئی در صنعت نفت دولت سیزدهم
مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت خبر داد

تعریف ۱۱.۵ هزار میلیارد تومان پروژه اچ‌اس‌ئی در صنعت نفت دولت سیزدهم

مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت با اشاره به اینکه ۲۶۴ برنامه از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ در حوزه اچ‌اس‌ئی تعریف کردیم، گفت: برای اجرای این طرح‌ها، ۱۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال منابع اختصاص داده شده است.

به گزارش بازار، مظاهر انصاری امروز (چهارشنبه، سوم آبان‌ماه) در آیین نکوداشت پدافند غیرعامل و نوزدهمین جام برتر اچ‌اس‌ئی که در ساختمان غدیر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برگزار شد، با اشاره به حوادثی که در صنعت نفت در سال‌های اخیر اتفاق افتاده است، افزود: اگر در مجموع یک پازل باشیم هرکدام بخشی از این پازل هستیم و هر کدام مسئولیتی داریم که در کنار هم معنا می‌یابد.

وی ادامه داد: ارکان تولید مهندسی، تعمیرات، تدارکات، مالی و... در کنار هم کار می‌کنند که منجر به تولید ایمن و پایدار می‌شود.

مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت با تأکید بر اینکه هرکدام از این بخش‌ها ممکن است کار خود را به‌درستی انجام دهند، اما در کنار هم قرار نگیرند، گفت: این موضوع به حادثه‌های بزرگ منجر خواهد شد.

انصاری تأکید کرد: اگر مجموعه‌ها در کنار هم به‌درستی کار نکنند، تولید پایدار به خطر می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه حوادث شغلی در صنعت نفت بالاست، افزود: این موضوع در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران مربوط به حوادث فرآیندی است و باید به مهندسی ایمنی فرآیند توجه بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت با بیان اینکه در فرآیندها هنوز بین تیم بهره‌بردار و تیم راه‌انداز اختلاف وجود دارد، ادامه داد: باید بر مبنای دستورعمل‌ها کار کنیم.

انصاری تصریح کرد: در وزارت نفت به‌دنبال اجرای اچ‌اس‌ئی برنامه‌محور و راهبردی هستیم تا به‌عنوان حامی وارد عمل شویم.

وی تأکید کرد: کشور به‌دنبال جبران ناترازی مصرف سوخت است و همه باید در این زمینه وارد شوند، اما مجموعه‌های بیرون صنعت نفت هیچ نگاهی در این زمینه ندارند.

مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت با اشاره به اینکه توسعه نیازمند رعایت الزامات و دستورعمل‌هاست، گفت: وزیر نفت نیز تأکید کرده که در تولید پایدار توجه به ایمنی حیاتی است و باید فرهنگ سازمانی سرلوحه قرار گیرد.

انصاری با تأکید بر اینکه ۲۶۴ برنامه از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ در حوزه اچ‌اس‌ئی وزارت نفت تعریف کردیم و روی کاغذ نمانده است، افزود: برای اجرای این طرح‌ها، ۱۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال منابع اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ۹۰ پروژه با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد ریال در حوزه اچ‌اس‌ئی تعریف شده است.

مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت تصریح کرد: این برنامه‌ها را ما ننوشتیم، بلکه خود شرکت‌ها اعلام کردند و ما برای اجرا از آنها حمایت کردیم.

انصاری گفت: اگر می‌خواهیم به توسعه و تولید پایدار برسیم، مدیران باید به اچ‌اس‌ئی توجه ویژه داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه اچ‌اس‌ئی وظیفه‌ای همگانی است، افزود: اغلب حوادث صنعت نفت در بازه‌های زمانی پایان تعمیرات و آغاز راه‌اندازی بوده است.

کد خبر: ۲۵۱٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha