۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
برداشت ۱.۴ میلیون تن چغندرقند بهاره تاکنون
مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد

برداشت ۱.۴ میلیون تن چغندرقند بهاره تاکنون

مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: از زمان برداشت تاکنون از حدود ۷۹ هزارهکتار سطح زیر کشت چغندرقند بهاره، بیش از ۱.۴ میلیون تن محصول تولید و تحویل کارخانه های قند شده است.

به گزارش بازار، پیمان حصادی با بیان این که برداشت چغندرقند بهاره از اواسط شهریور سال جاری آغاز شده است، به خبرنگار ما گفت: این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۸ درصد افزایش نشان می دهد.

وی پیش بینی کرد: در سال جاری نزدیک به ۴.۴ میلیون تن چغندرقند بهاره برداشت و نزدیک به ۶۰۰ هزارتن شکر نیز از آن استحصال و تولید شود.

حصادی درباره کشت چغندر پاییزه نیز اظهار داشت: از اواخر شهریور ماه امسال کشت چغندرقند پاییزه در کشور آغاز و تاکنون نزدیک به ۲۰ هزارهکتار زیر کشت رفته که به لحاظ سطح قرارداد، نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۰ درصد و از نظر میزان کشت، نزدیک به ۹۵ درصد افزایش نشان می دهد.

وی در مورد قیمت خرید تضمینی چقندرقند گفت: جای هیچ نگرانی درباره افزایش و اعلام قیمت چغندرقند نیست و شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی متناسب با قیمت سایر محصولات، افزایش هزینه های تولید و نوسانات نرخ تورم، قیمت چغندرقند را تعیین و ابلاغ خواهد کرد و متعاقب آن نیز قیمت شکر تعیین و اعلام عمومی می شود.

مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی در مورد برداشت نیشکر نیز اذعان داشت: از اواخر مهرماه تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار تن نی در استان خوزستان برداشت و برای استحصال شکر از آن تحویل کارخانه شده است.

وی پیش بینی کرد: حدود ۶.۵ میلیون تن نی از سطح تقریبی حدود ۸۹ هزارهکتار در استان خوزستان برداشت شود.

کد خبر: ۲۵۱٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha