۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴
نتوانستیم از ظرفیت های گردشگری در اقتصاد استفاده کنیم
نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس:

نتوانستیم از ظرفیت های گردشگری در اقتصاد استفاده کنیم

نوشهر- محسنی بندپی، نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس گفت: با آن که شهرت خوبی در صنایع دستی داریم ولی از ظرفیت های آن نتوانستیم برای رونق اقتصادی استفاده کنیم.

محمدعلی محسنی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار با بیان‌ اینکه عملاً فروش خام خام نفت باعث شده که از سایر ظرفیت‌ های کشور غافل شویم، گفت : آفت اقتصاد کشور، اقتصاد تک محصولی وابسته به نفت است.

وی ادامه داد : یکی از ظرفیت‌ های خوب کشور عزیزمان ایران جاذبه‌ های طبیعی است که رتبه پنجم و در جاذبه‌ های میراث فرهنگی رتبه دهم در دنیا را دارا هستیم.

وی گفت : شهرت خوبی در صنایع دستی داریم و گردشگری به تنهایی ۱۱ درصد تولید ناخالص ملی در دنیا، ۱۰ درصد اشتغال دنیا، ۵ درصد سرمایه‌گذاری دنیا و ۵ درصد صادرات دنیا را به خود اختصاص داده است و ما نتوانستیم از تمام ظرفیت‌ های در کشور بهره‌مند شویم .

محسنی بندپی اضافه کرد: بعد از خودروسازی، ساختمان سازی و صنعت غذا، چهارمین صنعت برتر دنیا، صنعت گردشگری است و خیلی لازم نیست به کشورهای توسعه یافته بپردازیم و اگر نگاهی به کشورهای همسایه کنیم، می بینیم که کشور ترکیه طی دو دهه گذشته روند اقتصاد خود را با گردشگری کاملاً متحول کرده است.

وی با تاکید بر لزوم رفع موانع کسب و کار در گردشگری، رونق این صنعت را در گرو حمایت همه جانبه و تسهیلات قابل توجه برای فعالان و تلاشگران در این حوزه دانست.

کد خبر: ۲۵۰٬۹۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha