۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
ایران و اوراسیا تا پایان ۲۰۲۳ توافقنامه تجارت آزاد امضا می‌کنند

ایران و اوراسیا تا پایان ۲۰۲۳ توافقنامه تجارت آزاد امضا می‌کنند

خبرگزاری رسمی بلاروس از نهایی شدن تهیه پیش‌نویس توافقنامه تجارت آزاد میان ایران و اوراسیا و امضای آن تا پایان سال میلادی خبر داد.

به گزارش بازار، قرار است موافقت‌نامه تجارت آزاد میان اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران در سال ۲۰۲۳ امضا شود. این برنامه در نشست شورای کمیسیون اقتصادی اوراسیا در بیستم اکتبر (۲۷ مهبر) اعلام شد.

خبرگزاری بلتا در این باره گزارش داد که کار تهیه پیش‌نویس این موافقت‌نامه میان اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران تکمیل شده است. این سند امسال امضا خواهد شد.

دستور کار نشست کمیسیون اقتصادی اوراسیا شامل ۳۳ موضوع بحث از جمله در زمینه همکاری‌های بین‌المللی، فنی، تدابیر گمرکی و تعرفه‌ها بود. «ایگور پتریشنکو» معاون نخست‌وزیر بلاروس نیز در این نشست شرکت کرده بود.

کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه نیز، در نشست تخصصی نمایشگاه Made in Russia (ساخت روسیه) با اشاره به حضور «آندری اسلپنف» وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا در این نشست گفت: بنا بر اعلام آقای اسلپنف، دبیرخانه این اتحادیه درحال مذاکره با کشورهای عضو درباره این موافقت‌نامه است.

جلالی اجرای توافقنامه موقت تجارت ترجیحی بین ایران و اتحادیه اوراسیا طی سال‌های اخیر را زمینه ساز توسعه مبادلات تجاری دوجانبه خواند و ابراز امیدواری کرد که با نهایی شدن توافقنامه دائم تجارت آزاد بین طرفین، حجم مبادلات جهش قابل توجهی را داشته باشد.

او بیان کرد: متن توافقنامه دائم تجارت آزاد اتحادیه اوراسیا و جمهوری اسلامی ایران تدوین شده و در گام نهایی، پس از اعلام نظر کشورهای عضو به امضا خواهد رسید.

کد خبر: ۲۵۰٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha