۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
کاهش قیمت مسکن تهران
مرکز آمار ایران اعلام کرد

کاهش قیمت مسکن تهران

قیمت مسکن در تهران بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران برای سومین ماه متوالی در شهریور ماه ۱۴۰۲، حدود ۱.۷ درصد کاهش را تجربه کرد.

به گزارش بازار، بر اساس گزارش شاخص و متوسط قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در شهریور ماه ۱۴۰۲ که توسط مرکز آمار ایران منتشر شد، قیمت مسکن در پایتخت به متوسط ۷۷.۴ میلیون تومان برای هر مترمربع رسید که ۱.۷ درصد نسبت به ماه‌های گذشته کاهش یافته است.

به استناد گزارش مرکز آمار شاخص قیمت مسکن برای هر مترمربع در شهریور ماه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۵.۲ درصد افزایش یافته است.

تعداد کل معاملات ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات ۳۰۰۸ واحد مسکونی بوده که تاریخ انجام ۷۸۴ مورد آن مربوط به شهریور ۱۴۰۲ نیست. بدین ترتیب تعداد معاملات شهریور ماه نسبت به مرداد ماه سال گذشته ۱۱.۲ درصد کاهش را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک ساله منتهی به ماه جاری نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل رشد ۸۳.۹ درصدی قیمت مسکن را نشان می‌دهد.

بر این اساس منطقه یک تهران با متوسط قیمت ۱۵۷ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان بیشترین قیمت در تهران را به خود اختصاص داده و منطقه ۱۸ با متوسط وزنی قیمت ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمترین قیمت را در بین مناطق ۲۲گانه تهران به خود اختصاص داده است.

کد خبر: ۲۵۰٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha