۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
سرعت بالای تجارت جهانی | تعلل کنید مزیت منطقه آزاد از بین می رود 
مدیر عامل شرکت کیمیا دانه گلستان:

سرعت بالای تجارت جهانی | تعلل کنید مزیت منطقه آزاد از بین می رود 

گرگان- مدیر عامل شرکت کیمیا دانه گلستان با بیان اینکه تجارت جهانی با سرعت در حرکت است، گفت: اگر سرعت عمل نداشته باشیم مزیتی که در منطقه آزاد اینچه برون وجود دارد را از دست خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار بازار، حسینقلی قوانلو پنجشنبه در جلسه کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی گرگان با تاکید به اینکه تجارت جهانی با سرعت بسیار بالایی در حال حرکت است، اظهار کرد: زمانی که هنوز نفت کشف نشده بود کشور ما قطب اقتصادی منطقه محسوب می شد و دلیل آن هم داشتن کریدوری تحت عنوان جاده ابریشم بود.

مدیر عامل شرکت کیمیا دانه گلستان افزود: قرار بود کشور ایران به لحاظ موقعیتی که دارد به کریدور تبدیل شود اما کریدورهای مختلف اطراف ما شکل گرفته و کشور ما را از این چرخه خارج کرده است.

وی گفت: اگر سرعت عمل نداشته باشیم مزیتی که در منطقه آزاد اینچه برون وجود دارد را از دست خواهیم داد.

قوانلو خاطر نشان کرد: واقیعت این است که دولت سرمایه ندارد و اگر به امید سرمایه گذاری های دولت بمانیم به رشدی که انتظار می رود، نخواهیم رسید.

وی در ادامه به شکل دهی استراتژی ایجاد منطقه آزاد با کمک سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در راستای دهکده لجستیک تاکید کرد.

قوانلو گفت: برای محصور کردن منطقه آزاد اینچه برون می توان از بخش خصوصی کمک گرفت زیرا اگر منتظر دولت و سفر رئیس جمهور به گلستان باشیم، آنچه مورد انتظار است رقم نخواهد خورد.

وی اضافه کرد: حتی برای محصور کردن این منطقه میتوان به دنبال الگوی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری بود.

کد خبر: ۲۵۰٬۳۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha