۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
عضویت ایران در کارگروه تاسیس دفاتر منطقه‌ای سازمان جهانی گردشگری
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی خبر داد

عضویت ایران در کارگروه تاسیس دفاتر منطقه‌ای سازمان جهانی گردشگری

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی گفت: ایران به عضویت کارگروه تعیین چگونگی تاسیس دفاتر منطقه‌ای و موضوع‌محور سازمان جهانی گردشگری درآمد.

به گزارش بازار، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: سازمان جهانی گردشگری در طول چند سال گذشته با تقاضاهایی مواجه بوده که دفاتر منطقه‌ای و موضوع‌محور در کشورها ایجاد شود که در همین راستا، ایران دفتر منطقه‌ای و موضوع‌محور با عنوان مرکز جهانی گردشگری و صنایع‌دستی را درخواست کرده بود.

شالبافیان افزود: با توجه به پیشنهادی که توسط ایران داده شد و با توجه به این که افزایش دفاتر منطقه‌ای و موضوع‌محور در آینده ممکن است باعث تضعیف مقر سازمان جهانی گردشگری شود، با پیشنهاد ایران مبنی بر این که این دفاتر به صورت منطقه‌ای و موضوع‌محور تاسیس شوند موافقت و قرار شد دفاتر منطقه‌ای نیز کار ویژه‌ای موضوع‌محور را در دستور کار قرار دهند تا به این صورت امکان پرورش و پیدا کردن موضوعاتی که می‌تواند به توسعه گردشگری کمک کند، فراهم شود.

شالبافیان خاطرنشان کرد: با این پیشنهاد در حقیقت کارگروهی تشکیل شد و ایران نیز به‌عنوان عضو این کارگروه در آمد و از این پیشنهاد ایران استقبال شد.

کد خبر: ۲۵۰٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha