۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
مشکل استفاده از سوخت مایع در نیروگاه برق شهید مفتح رفع شد
مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح:

مشکل استفاده از سوخت مایع در نیروگاه برق شهید مفتح رفع شد

همدان - دیناروند، مدیر عامل نیروگاه برق شهید مفتح گفت: واحدهای بخار این نیروگاه و واحدهای گازی دورود برای تولید حداکثری در پیک تابستان امسال در آمادگی کامل قرار دارند و مشکل استفاده از سوخت مایع نیز رفع شده است.

عبدالمجید دیناروند در گفتگو با خبرنگار بازار گفت‌: تعمیرات نیروگاه طبق برنامه زمانبندی شده با موفقیت به پایان رسیده و نیروگاه‌های همدان و دورود برای تولید حداکثری در پیک تابستان بدون یک مگاوات محدودیت آمادگی کامل دارند.

وی افزود: با پایان فصل زمستان و لزوم آماده سازی واحدها برای پیک تابستان، جلسات متعدد کارشناسی تشکیل و با شناسایی نقاط ضعف و در نظر گرفتن شرایط خاص حاکم بر صنعت برق و تحریم‌های اقتصادی علیه کشور، فصل تعمیرات با تمرکز بر رفع محدودیت‌های تولید از ابتدای اسفند آغاز شد.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح با تشریح شرایط خاص کشور و شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر افزود: با محدودیت زمانی تعیین شده، ناچار به انجام همزمان تعمیرات دو واحد در اوج بیماری کرونا در فروردین امسال شدیم که اقدامی جهادی توسط پرسنل هر دو نیروگاه بود.

دیناروند با اعلام رفع کامل محدودیت واحدها در دوره تعمیرات و تولید هزار مگاوات در پیک روز و شب در هفته پایانی خرداد، اقدامات انجام شده در این حوزه را اقدامی ارزشمند برشمرد که توانست عوارض و مشکلات استفاده از سوخت مایع در نیروگاه را که به محدودیت واحدها منجر شده بود برطرف کند.

وی با اشاره به پایداری واحدهای نیروگاه و پایین بودن نرخ خروج اضطراری این مجموعه عنوان کرد: عملکرد نیروگاه در تابستان امسال و تولید مطمئن و پایدار توسط این نیروگاه می‌تواند مشارکت فعالی در کنترل فرکانس شبکه سراسری برق بویژه در منطقه غرب کشور به همراه داشته باشد.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح هدف گذاری مجموعه را تولید مطمئن و پایدار در پیک تابستان و تحقق شعار سال که همان جهش تولید است برشمرد و تأکید کرد: با همت و همدلی کارکنان پرتلاش نیروگاه‌های همدان و دورود تکرار موفقیت‌های گذشته دور از دسترس نیست.

دیناروند یادآور شد: شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح مشتمل بر چهار واحد بخار ۲۵۰ مگاواتی در نیروگاه شهید مفتح همدان و سه واحد گازی ۳۰ مگاواتی در شهر دورود است که سال گذشته موفق به کسب رتبه یک ضریب اطمینان و نرخ انرژی قابل تولید و رتبه برتر کنترل فرکانس و رتبه دوم آمادگی تولید در ارزیابی‌های انجام شد.

کد خبر: ۲۵٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha