۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
تصمیم بی سابقه بانک مرکزی اسرائیل برای کاهش نرخ بهره

تصمیم بی سابقه بانک مرکزی اسرائیل برای کاهش نرخ بهره

بانک رژیم صهیونیستی ممکن است هفته آینده نرخ بهره را کاهش دهد.

به گزارش بازار، بانک رژیم صهیونیستی جلسه کمیته سیاست پولی خود را در ۲۳ اکتبر ۲۰۲۳ برگزار خواهد کرد تا در مورد نرخ بهره ارز محلی خود، شِکِل تصمیم گیری کند.

با توجه به تحولات جنگ در نوار غزه، تحلیلگران در بورس اوراق بهادار تل آویو انتظار دارند که بانک رژیم صهیونیستی نرخ بهره را کاهش دهد، تصمیمی که این بانک آخرین بار در آوریل ۲۰۲۰ برای مقابله با پیامدهای همه گیر کرونا اتخاذ کرد.

در حال حاضر، نرخ بهره در شِکِل ۴.۷۵ درصد است که بالاترین سطح از سال ۲۰۰۷ است، در حالی که تحلیلگران بورس اوراق بهادار تل آویو تخمین می‌زنند که این نرخ ۵۰ واحد پایه کاهش یابد.

در حالی که روزنامه "گلوبوس" متخصص اقتصاد رژیم صهیونیستی پا را فراتر گذاشت و انتظار داشت کاهش نرخ بهره در هفته آینده به ۷۵ واحد پایه رسیده و به ۴ درصد برسد.

در حال حاضر، نرخ برابری دلار در رژیم صهیونیستی ۴.۰۲ شیکل است که پایین‌ترین سطح واحد پول رژیم صهیونیستی در برابر همتای آمریکایی خود از مارس ۲۰۱۵ است.

اقتصاد رژیم صهیونیستی به محرکی نیاز دارد که ممکن است بزرگترین محرک از زمان جنگ با حزب الله در سال ۲۰۰۶ باشد. چراکه همه بخش‌ها در حال حاضر تحت تأثیر جنگ قرار گرفته اند که در راس آن‌ها خدمات، گردشگری، بیمه و ساخت و ساز است.

باوجود مداخلات بانک رژیم صهیونیستی در بازار مبادلات ارزی و اعلام آن مبنی بر پمپاژ ۴۵ میلیارد دلار، در بحبوحه انتظارات بیشتر در صورت اعلام حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شِکِل به سطح فعلی خود کاهش یافته است.

در سحرگاه هفتم اکتبر، جنبش حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی در غزه، عملیات طوفان الاقصی را در پاسخ به حملات مستمر نیروهای رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان علیه مردم فلسطین، اموال و مقدسات آن‌ها به‌ویژه الاقصی آغاز کردند.

از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی عملیات «شمشیرهای آهنین» را آغاز کرد و همچنان به حملات فشرده بسیاری از مناطق در نوار غزه که بیش از دو میلیون فلسطینی در آن زندگی می‌کنند، ادامه می‌دهد.

کد خبر: ۲۵۰٬۱۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha