۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
صنایع باید به فناوری نسل پنجم مجهز شوند| توسعه اقتصادی در گرو تطابق با تکنولوژی روز دنیا
عضو هیئت‌ رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان:

صنایع باید به فناوری نسل پنجم مجهز شوند| توسعه اقتصادی در گرو تطابق با تکنولوژی روز دنیا

اصفهان–نور الله، عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بخشی از توسعه اقتصادی هر کشوری در گرو به روز بودن فناوری ها به ویژه در زمینه تولید است و در این راستا صنایع باید به فناوری نسل پنجم مجهز شوند.

علی صفر نور الله در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: دنیا به سمت و سوی فناوری نسل پنجم رفته است و این در حالی است که صنایع ما هنوز از فناوری های نسل سوم و گاهی دوم استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از توسعه اقتصادی هر کشوری در گرو به روز بودن فناوری ها به ویژه در زمینه تولید است، افزود: زیرساختهای لازم برای تجهیز صنایع به فناوری نسل پنجم ضرورت دارد، در غیر این صورت از دنیا عقب می افتیم و حتی ممکن است بسیاری از صنایع مجبور به تعطیلی شوند.

عضو هیئت‌ رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه ایجاد این دیدگاه در صنایع و فراهم سازی زیرساخت ها نیازمند کارهای فرهنگی است، بیان کرد: بخش خصوصی باید وارد عمل شود تا زیرساخت های تحولات دیجیتال را با کمک دولت فراهم کنیم چراکه دولت منابع کافی در این زمینه در اختیار ندارد.

فرهنگسازی برای پذیرش فناوری از سوی مدیران و صاحبان صنایع

وی گفت: نباید فراموش کنیم که در این زمینه علاوه بر سرمایه‌گذاری نیاز به فرهنگسازی برای پذیرش فناوری از سوی مدیران و صاحبان صنایع وجود دارد و بازخوردهای رسانه ای و همچنین برنامه ریزی برای فعالیت های آموزشی و همچنین برنامه ریزی قانون مند ضرورت دارد.

نورالله با اشاره به آمادگی اتاق اصفهان برای توسعه کسب و کارهای دیجیتال و فناوریهای روز دنیا تاکید کرد: فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال، تنها راه‌حل افزایش بهره‌وری در کشور است؛ متاسفانه در طول سالهای گذشته، زمینه مناسب کاری برای افراد متخصص در زمینه فناوری اطلاعات وجود نداشته است و این امر موجب شده تا بسیاری از آنها مهاجرت را برگزینند و امروز دچار مشکل برای به کارگیری نیروی متخصص در این زمینه شویم.

وی اضافه کرد: این معضل باید از ریشه رفع شود تا بتوانیم صنایع را نیز به روز کنیم و در غیر این صورت آینده روشنی برای کارخانه جات و صنایع نمی توان تصور کرد.

کد خبر: ۲۴۹٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha