۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
خدمات طب سنتی و نحوه توزیع و نظارت بر داروهای گیاهی ساماندهی می شود
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور؛

خدمات طب سنتی و نحوه توزیع و نظارت بر داروهای گیاهی ساماندهی می شود

نمایندگان مجلس ضمن ساماندهی خدمات طب سنتی و نحوه توزیع و نظارت بر داروهای گیاهی، با ارجاع بند مرتبط با کم و کیف درصد افزایش سالانه ظرفیت کادر پزشکی به کمیسیون تلفیق جهت بررسی بیشتر موافقت کردند.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، ۲۵ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند (ج) ماده ۶۹ لایحه مذکور را درباره جذب نیروی متخصص در کادر پزشکی جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق برنامه ارجاع دادند. همچنین نمایندگان بند (چ) ماده ۶۹ لایحه مذکور را درباره ساماندهی خدمات طب سنتی با ۱۸۲ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

براساس بند (ج) ارجاع شده ماده ۶۹ این لایحه؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است به منظور توسعه کیفی و کمّی نظام آموزش علوم پزشکی، افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت به ویژه در مناطق کم برخوردار، ایجاد آمادگی برای مواجهه با بحران سالمندی جمعیت، جلوگیری از فرسودگی پایوران (کادر) درمان، ضمن هدفگذاری افزایش سالانه ظرفیت پزشکی تخصصی با اخذ تعهد خدمت در مناطق مورد نیاز به نحوی برنامه ریزی کند که تا پایان زمان اجرای این قانون نسبت دستیاران تخصصی و متخصصان بالینی به پزشکان عمومی حداقل به یک برسد. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است برنامه افزایش ظرفیت تربیت نیروی انسانی گروه پزشکی با اولویت رشته های پرستاری، مامایی، پیراپزشکی، داروسازی و رشته های حد واسط را ظرف سه ماه از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه نموده و به تصویب هیأت وزیران برساند.

بنابراین گزارش همچنین در بند (چ) ماده ۶۹ این لایحه آمده است: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است همزمان با ارتقاء جایگاه خدمات طب سنتی ایرانی نسبت به ساماندهی خدمات طب سنتی بر اساس شواهد علمی و توسعه خدمات آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، درمانی و دارویی و تهیه فهرست فرآورده ها و داروهای سنتی و گیاهی کشور و نظارت بر توزیع و عرضه آن ها در مراکز و اماکن مجاز اقدام نماید.

کد خبر: ۲۴۹٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha