۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱
ضرورت بازنگری دستورالعمل مجریان ذی صلاح در گلستان
رئیس انجمن انبوه سازان گلستان تأکید کرد؛

ضرورت بازنگری دستورالعمل مجریان ذی صلاح در گلستان

گرگان- مرتضوی، رئیس انجمن انبوه سازان مسکن گلستان با اشاره به ضرورت اصلاح و بازنگری دستورالعمل مطروحه در خصوص مجریان ذی صلاح ساختمان گفت: برخی از مفاد دستورالعمل برخلاف قوانین و آیین‌نامه‌ها است.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: تعدادی از مجریان ذی صلاح در حوزه ساختمان، خدمات واقعی ارائه نداده و صرفاً برخی خدمات آنها در قالب یک قرارداد خلاصه می شود.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن گلستان گفت: برخی از مجریان ذی صلاح خدمات صرفا صوری داشته و عملکرد آن ها در اجرای ساختمان دیده نمی شود.

مرتضوی گفت: اخیرا دستورالعملی از سوی سازمان نظام مهندسی گلستان با همکاری مجموعه کمیته مجریان این سازمان و انجمن مجریان ذی صلاح تهیه شده است که از انبوه سازان هیچ نظرخواهی نشد.

وی بیان کرد: در تهیه این دستورالعمل نظرات بخش خصوصی و کارشناسی انبوه سازان به عنوان یکی از ذی نفعان احصا نشده بود زیرا انبوه سازان هم از نظر کمی، کیفی و هم به لحاظ تامین منافع دارای ملاحظاتی هستند.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن گلستان افزود: مواردی متعددی در مفاد این دستور العمل گنجانده شده که برخلاف قوانین و آیین نامه‌ها است.

وی ادامه داد: در جلسه با نظام مهندسی استان، از هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی خواسته شد تا فرصت بیشتری به مجموعه انبوه سازان داده شود تا ضمن مطالعه دقیق‌تر این دستورالعمل، نظرات اصلاحی خود را ارائه کنند.

مرتضوی گفت: نباید اجازه دهیم برخی موارد غیرکارشناسی موجب آسیب و چالش در صنعت ساخت و ساز و یا توقف این صنعت شود.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن گلستان گفت: اگر مفاد گنجانده شده در این دستورالعمل موجب تحمیل هزینه‌های خارج از عرف و غیرمعقول به صنعت ساختمان شود؛ این هزینه و بها به مصرف کننده منتقل می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه براساس تعامل انجام شده و موافق هیئت مدیره سازمان مهندسی مقرر است تا اجرای این دستور العمل متوقف شود.

گفتنی است روزهای گذشته، رئیس نظام مهندسی ساختمان گلستان اعلام کرده بود که بسته پیشنهادی سازندگان مسکن و ساختمان گلستان با هدف بهبود عملکرد مجریان ذیصلاح اجرایی می شود.

کد خبر: ۲۴۹٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha