۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
۴۵ خودرو جدید در سه ماهه سوم سال میلادی جاری معرفی شد| رقابت هیوندای و مرسدس بنز بالا گرفت
بازار گزارش می دهد؛

۴۵ خودرو جدید در سه ماهه سوم سال میلادی جاری معرفی شد| رقابت هیوندای و مرسدس بنز بالا گرفت

براساس آمار منتشر شده، طی سه ماهه سوم سال میلادی جاری، خودروسازان بزرگ دنیا ۴۵ محصول جدید را به بازار معرفی کردند، ۲۳ دستگاه از تعداد خودرو مذکور متعلق به سازندگان چینی است.

بازار؛ گروه خودرو: خودروسازان بزرگ دنیا در سه ماهه سوم سال میلادی جاری ۴۵ خودرو جدید را معرفی کردند. برخی از این خودروها کانسپت بوده و تعدادی نیز هنوز به تولید انبوه نرسیده است. این ۴۵ دستگاه خودرو جدید در کلاس های اس یو وی، کراس اوور، سدان و هاچ بک است.

این خودروها توسط تولیدکنندگان بزرگ در کشورهای آمریکا، کره جنوبی، چین، ژاپن، اروپا و هند معرفی شده است، براساس بررسی های صورت گرفته محصولات جدید راهی بازار کشورهای مذکور می شود. محصولات داخلی و بازار ایران از برآورد خودروسازان جهانی به دلیل جبر تحریم های ظالمانه حذف شده است.

باتوجه به اینکه عرضه خودرو در بازارهای جهانی به دلیل کمبود تراشه طولانی شده و خرید مشتریان نیز افت پیدا کرده است، به نظر می رسد عرضه محصولات جدید تا پایان سال میلادی جاری منتفی باشد. پیش بینی انجمن خودروسازان اروپا حاکی از آن است که در سه ماهه چهارم سال میلادی جاری، تعداد خودروهای معرفی شده جدید توسط تولیدکنندگان به ۹۰ دستگاه برسد. نکته قابل توجه اینجاست که سبد خودروهای برقی بیشتر شده، اما به تعداد خودروهای بنزینی نمی رسد.

آمار ها نشان می دهد که ۲۳ دستگاه خودرو از ۴۵ دستگاه خودرو جدید معرفی شده، توسط چینی ها تولید و رونمایی شده است

برتری چین در رونمایی

آمار ها نشان می دهد که ۲۳ دستگاه خودرو از ۴۵ دستگاه خودرو جدید معرفی شده، توسط چینی ها تولید و رونمایی شده است. روند تولید خودرو در چین و لیدری بازار محصولات الکتریکی توسط این کشور حاکی از فشار همه جانبه خودروسازان چینی برای کسب سهم بیشتر از بازار حمل و نقل دنیا است. بررسی خبرنگار «بازار» نشان داده است که بیشتر محصولات جدید خودروسازان چینی توان رقابت تکنولوژی و طراحی با محصولات اروپایی و آمریکایی را در بازارهای جهانی دارند. چیم با جذب طراحان برجسته دنیا سعی کرده است تا محصولاتی منطبق بر سیلقه مشتریان در بازارهای هدف طراحی و تولید کند. احتمالا چین پیش از پایان سال میلادی جاری تعدادی از خودروهای جدید خود را راهی بازار کند.

بررسی ها نشان می دهد که خودروسازان بزرگ اروپایی در سه ماهه سوم سال میلادی جاری ۱۱ دستگاه خودرو جدید معرفی کردند

برتری اروپایی نسبت به سایر خودروسازان

بررسی ها نشان می دهد که خودروسازان بزرگ اروپایی در سه ماهه سوم سال میلادی جاری ۱۱ دستگاه خودرو جدید معرفی کردند. از این تعداد ۵ دستگاه متعلق به آلمان، ۳ دستگاه متعلق به انگلیس، دو دستگاه متعلق به فرانسه و یک دستگاه ساخت ایتالیا است. باتوجه به تیره شدن روابط اروپا با چین، معرفی ۱۱ محصول جدید توسط خودروسازان این قاره، جای تامل و نشان از بهبود زنجیره تامین دارد.

۴۵ خودرو جدید در سه ماهه سوم سال میلادی جاری معرفی شد| رقابت هیوندای و مرسدس بنز بالا گرفت

ژاپن و کره پیشتازتر از آمریکا

در لیست خودروهای جدید، ژاپن ۵ محصول، کره جنوبی ۴ و آمریکا ۲ محصول جدید را رونمایی کردند. این آمار نشانگر وابستگی هر چه بیشتر زنجیره تامین خودروسازان آمریکایی به سازندگان چینی است. رقابت خودروسازان آمریکای با آسیایی و اروپایی سخت تر گذشته شده است و در صورت عدم تغییر سیاست این تولیدکنندگان، بازار آمریکا به سلطه چین و سایر تولیدکنندگان در خواهد آمد.

در لیست ۴۵ خودرو جدید سه ماهه سوم سال میلادی جاری برند هیوندای مقام نخست معرفی محصول و گروه خودروسازی مرسدس بنز در رتبه دوم رونمایی خودرو جدید را از آن خود کردند

سبد خالی مرسدس بنز بازار را به هیوندای می سپارد

در لیست ۴۵ خودرو جدید سه ماهه سوم سال میلادی جاری، برند هیوندای تنها سازنده ای است که بیشترین خودروهای جدید را ازآن خود کرده است. هیوندای از نسل پنجم سانتافه، کیا کی۳، کیا ای وی۵، جنسیس جی وی ۸۰ و اسپورتیج تمام برقی رونمایی کرده است. البته سانتافه و کیا کی ۳ مخصوص بازارهای نوظهور مانند مکزیک و برزیل طراحی و تولید شده است.

بعد از برند هیوندای، گروه خودروسازی مرسدس بنز دومین سازنده ای بود که بیشترین تعداد خودرو را به خود اختصاص داده است. این تولیدکننده آلمانی از محصولاتی مانند نسل دوم ای ام جی جی تی، سی ال ای کوپه و سی ال ای کابریولت جدید طی سه ماهه سوم سال میلادی جاری رونمایی کرده است. اما در میان ۲۳ دستگاه خودرو معرفی شده توسط چین در مدت مذکور، برندهای جیلی، اف ای دبیلو و بی وای دی بیشترین تعداد رونمایی را داشتند. به نظر می رسد این سازندگان در کنار شرکای تجاری خود برنامه افزایش سهم بازار در آمریکا به صورت جدی دنبال می کنند.

کد خبر: ۲۴۹٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رامین صفایی IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      0 0
      هیوندای برندی بسیار بزرگ و معتبر در صنعت اتومبیل سازی دنیا شده است اما البته مرسدس بنز چیز دیگری است و هیوندای به لحاظ کیفی هرگز توانایی رقابت با مرسدس بنز را ندارد .