۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
لایروبی ۱۶۰ کیلومتر از مجاری آبی گلستان
مدیر دفتر رودخانه‌های آب منطقه ای گلستان خبرداد؛

لایروبی ۱۶۰ کیلومتر از مجاری آبی گلستان

گرگان- خسروی، مدیر دفتر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای گلستان از لایروبی حدود ۱۶۰ کیلومتر از مجاری آبی در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اصغر خسروی، بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر رودخانه در گلستان وجود دارد که بخش هایی از شهرها و روستاها و تاسیسات زیربنائی عبور می کند.

مدیر دفتر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: این بخش‌ها در اولویت لایروبی قرار داشته و انجام این کار سالیانه بالغ بر دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی توضیح داد که با ابتکار عمل سازمان مدیریت بحران کشور و همچنین استاندار گلستان، قرارگاه لایروبی شهید لولائی تشکیل شد تا با استفاده از ظرفیت های داخلی استان و استان های همجوار مانند سمنان، اصفهان و خراسان شمالی لایروبی نقاط اولویت دار استان انجام شود.

خسروی بیان کرد: آب منطقه ای گلستان با استفاده از اعتبارات ابلاغی سال ۱۴۰۱ در بخش مهندسی رودخانه ها، لایروبی ۶۰ کیلومتر از نقاط دارای اولویت رودخانه های گرگانرود، اترک و کانال های آبرسان به تالاب سدهای نوار مرز را به اتمام رساند.

مدیر دفتر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: همچنین در قالب قرارگاه لایروبی شهید لولایی هم ۴۰ بازه از رودخانه ها به طول ۹۶ کیلومتر لایروبی و ۷۴۳ هزار مترمکعب از رسوبات که مانع آبگذری رودخانه ها بودند، به خارج از مسیر جریان آب منتقل شد.

وی عنوان کرد: در مجموع مجاری آبی لایروبی شده، ۳۲ کیلومتر در حوضه آبریز گرگانرود، ۱۹ کیلومتر در حوضه آبریز اترک، ۲۸ کیلومتر در حوضه آبریز قره‌سو و ۱۷ کیلومتر در حوضه آبریز خلیج گرگان قرار دارد.

خسروی گفت: حدود ۷۰۰ کیلومتر از رودخانه های استان از نقاط جمعیتی عبور می کند که مطابق قانون، لایروبی و ساماندهی آنها بر عهده وزارت کشور (سازمان شهرداری ها و دهیاری ها) است.

کد خبر: ۲۴۹٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha